in , , , ,

ETS 2 & ATS 1.42 Güncellemesi: Yeni Force Feedback Sistemi Nasıl Çalışıyor?

1.42 güncellemesinin açık betası ile ortaya çıkan yeni force feedback sistemine sık sorulan sorular başlığı altında gereken bilgiler verildi. ETS 2 ve ATS‘nin Force Feedback sistemi son çıkan güncelleme ile baştan sona değiştiriliyor.

FFB sisteminde tam olarak hangi değişiklikler yapıldı? Mevcut FFB sisteminden son sürüme kıyasla nasıl çalışıyor?

Eski force feedback(güçlü geri bildirim) sistemi yapay olarak ayarlanmış bir etki/efekt grubuydu ve her biri ana oyun döngüsü içinde cihaza(direksiyon) gönderilmesi gereken kendi efekt kuvvetine sahiptir. Yeni FFB sıfırdan yazıldı ve ana oyun döngüsünden bağımsız olarak 120 Hz yenileme hızını kullanıyor. Yeni FFB sistemi eski yapay efektlerin bazılarını yeni merkezleme ve lastik sürtünme kuvveti geri bildirimi ile birleştirir bu da kuvvetten gerçek hesaplamalara dayanan ilk direksiyon aksı ve günümüz çekicilerinin çoğunda kullanılan bir hidrolik direksiyon kutusu sisteminin davranışını simüle ediyor. Bu nedenle FFB, bir virajda mı yoksa düz bir yolda mı olduğunuza veya etkisi araç fiziğine bağlı olduğundan engebeli bir zeminde olmanıza bağlı olarak farklı davranıyor. Önceki yapay efektler(motor titreşimi, arazi yüzeyi, tümsekler ve çarpışmalar) cihaza sabit bir kuvvet olarak gönderilen tek bir ortak kuvvet etkisinde yeni merkezleme sistemi ile birleştirilmiştir.

Hangi cihazlar ve platformlar yeni FFB sistemini destekliyor?

Yeni FFB uygulaması devamlı(constant) bir kuvvet etkisi kullanıyor bu da daha geniş bir cihaz yelpazesini desteklemesi gerektiği anlamına gelir. Şu anda Windows’ta DirectInput ve Linux’ta evdev aracılığıyla sabit kuvvet uygulamasını destekleyen tüm direksiyon setlerini destekliyor.

FFB ayarlarımda kaydırıcılar tam ortasında duruyor ve tüm ayarlara sahibim ancak direksiyon setim düzgün çalışmıyor, ne yapmalıyım?

İlk olarak varsayılan değerlerine sıfırlamanız gerek çünkü yeni varsayılan ayarlar eskiden olduğu gibi kaydıcıların ortasında değildir. Ondan sonra hala sorun yaşıyorsanız tüm yapay etkileri (motor şiddeti, arazi yüzeyi, tümsekler ve çarpışmalar) kapatmayı deneyin. Eğer problem devam ediyorsa lütfen SCS ile iletişime geçin. Direksiyonunuzun donanım profili ayarları(örnek olarak Windows’ta Game Controllers/joy.cpl) menüsü) aracılığıyla sunulan yay merkezleme efektlerini kapatmanıza gerekebilir.)

Tek tek kaydırıcı ayarlarını tam olarak açıklayabilir misiniz? Bu ayarlar tam olarak oyunda neyi değiştiriyor? En düşük ve maksimum kaydırıcı ayarları ne anlama geliyor?

  • Overall gain/Genel şiddet – tüm etkilerin/efektlerin şiddetini düzenleyen genel FFB şiddet/kazanç kaydırıcısıdır. Minimum 0 olduğunda FFB yoktur ve en yüksek 6N’lik kuvvettir – bilinen bir direksiyon donanımı tarafından böyle bildirilmiş.
  • Centering at high speed/yüksek hızda merkezleme – 90 km/s veya daha fazla hıza ulaşıldığında tam olarak uygulanır. Maksimum olası merkezleme kuvveti yüksek hızda sürerken genel şiddetle çarpılır. Minimum 0 olduğunda yüksek hızda merkezleme yoktur ve maksimum 1 olduğunda direksiyon kutusu çıkış/output algoritması tarafından hesaplanan yüksek hızda tam merkezleme kuvveti kullanılır.
  • Centering at low speed/Düşük hızda merkezleme – 0 km/s veya daha fazla hıza ulaşıldığında tam olarak uygulanır. Maksimum olası merkezleme kuvveti düşük hızda sürerken genel şiddetle çarpımıdır.. Minimum 0 olduğunda düşük hızda merkezleme yoktur ve maksimum 1 olduğunda direksiyon kutusu çıkış/output algoritması tarafından hesaplanan yüksek hızda tam merkezleme kuvveti kullanılır.
  • Internal friction/İç sürtünme – Direksiyon sistemindeki mekanik bileşenlerin neden olduğu dahili/iç sürtünme kuvvetinin gücü genel şiddetle çarpılır. Minimum 0 olduğunda iç sürtünme algoritmasından kuvvet gelmez. Maksimum 1 olduğunda iç sürtünme algoritmasından gelen tam kuvvet kullanılır.
  • Engine resonance/Motor titreşimi – Motor titreşimlerini simüle eder, genel kazanç ile çarpılan motor titreşimi/rezonansının mutlak gücüdür. Minimum 0 iken motor rezonans kuvveti yoktur. Maksium 1 iken ise tam motor titreşim gücü vardır. 0,15’in üzerindeki motor titreşim kuvveti direksiyonda ciddi sarsıntı ve titreşime neden olabileceği için tavsiye edilmiyor. (Sürekli titriyor.)
  • Terrain surface/Arazi yüzeyi – Yüzey etkisinin mutlak gücü ile bir genel şiddetle/kazançla çarpımıdır, sürülen yüzey aracının dokusunu simüle eder. Minimum 0 iken arazi yüzeyi kuvveti yoktur. Maksimum 1 olduğunda tam arazi yüzeyi kuvveti uygulanır. Bu değerler 0.2 üzerinde tavsiye edilmiyor çünkü yüksek hızla zorlu bir arazide sürüş yaparken sarsıntı ve titreşime neden olabilir.
  • Bumps/Tümsekler – Süspansiyondaki tümsekleri simüle eder ve tümsek etkisinin mutlak gücü ile genel şiddetin çarpımıdır. Minimum 0 iken tümsek kuvveti yoktur. Maksimum 1 olduğunda tam olarak tümsek kuvveti uygulanır.
  • Collisions/Çarpışmalar – Çarpışma etkisinin mutlak gücü kafa kafaya darbe algılandığında tam kuvveti simüle eder ve genel şiddet ile çarpılır. Minimum 0 iken çarpışma kuvveti yoktur, maksimum 1 ise tam çarpışma kuvveti sağlar.
  • Vibration effects/Titreşim efektleri – davranışları eski oyun sürümlerinde olduğu gibi kalıyor

Not: Genel kazanç denilen kısım şudur: “Overall Gain/Genel Şiddet” – Force için farklı yerlerde güç veya kuvvet kullanılmıştır.

Çekici ile bir dönüş yaptığımda bıraktıktan sonra merkezleme sırasında neden direksiyon simidi bir süre duruyormuş gibi geliyor?

Aracın hareketinin hızlı direksiyona tepki vermesinin ve o anda tekerleklere gelen gücün sonucudur. Böyle durumlarda gerçek hayattaki araçlarda da benzer bir fenomen gözlemlenebilir.

Oyun içindeki FFB ayarını tamamen kapatıp bunun yerine direksiyon yazılımındaki FFB sistemini kullandığımda direksiyonu kullanmak neden daha kolaydır?

Bu yöntem daha kolay olsa da fizik tabanlı FFB’ye benzemiyor ve gerçek bir direksiyon sisteminin yapacağı bir şey değildir. Ancak eski uygulamaya çok benzerdir.

Yeni FFB sisteminde başka güncellemeler olacak mı?

Şu anda 1.42 Açık Beta sırasında bulunan sorunları çözüyor. Gelecekte başka hangi etkilerin (örnek olarak kayma titreşimi) oyuncular için olumlu bir etki yaratacağı araştırılıyor. Gelecekteki oyun güncellemeleri daha fazla işlevsellik getirebilir. Bunun için herhangi bir kayda değer değişiklik yapıldığında bilgilendirileceksiniz.

Eğer hala deneyimimde sorunlar yaşıyorsam nereye raporlamalı mıyım?

forum.scssoft.com; adresinde sorunlarınızı rapor edebilirsiniz. Eğer mümkünse kullandığınız FFB ayarlarının ekran görüntüsünü, direksiyon setinizin donanım profili ayarları ve kullandığınız direksiyon markası ve modeli ile ilgili bilgileri ekleyin.

Yeni FFB sistemini beğenmedim, eski FFB sistemine nasıl geri dönerim?

Eski merkezleme sistemi basit bir yay etkisi olduğundan “düşük hızda merkezleme, yüksek hızda merkezleme ve iç sürtünme ayarlarını her zaman sıfıra indirebilir ve direksiyonuzun donanım profili ayarlarında yay merkezlemeyi etkinleştirebilirsiniz. Bu size eski oyun sürümlerinde olduğu gibi benzer bir FFB hissi verecek.

Force Feedback sıfırlama butonu da eklenmiştir.


Yeni Force Feedback sistemi ile Thrustmaster T300 RS GT performansı. Dişli, kayışlı ve directdrive direksiyonlarda farklı şekilde çalışabileceğini ekleyelim.


Euro Truck Simulator 2 forumu için buraya tıklayın.

SimülasyonTÜRK

One Comment

Leave a Reply

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Written by SimülasyonTÜRK

FSEconomy ile Gerçekçi Sanal Havayolu Şirketi İşletmek! – Microsoft Flight Simulator

BeamNG.drive Intercity İstanbul Park Pistinde Turluyoruz! (2021)