in , ,

American Truck Simulator: Arizona Yol Ağı

American Truck Simulator: Arizona Yol Ağı

SCS Software, Arizona DLC’siyle gelecek olan yeni yol ağını tanıttı.

 

SCS Software, Airzona’nın diğerlerinin aynısı olmadığını vurguluyor. California ve Nevada çalışmalarına 2 yıl önce başladı,  buna rağmen tüm geliştirme döngüsü boyunca oyunu parlatmakla uğraştılar. Yollar çoğunlukla eski jenerasyon harita araçlarının ve prefabriklerine dayanıyor. Şimdi ise gelişen ve olguşan harita araçlarıyla(tools) ETS 2 ekibinin üzerinde çalıştığı İskandinavya ve Fransa haritası(Vive la France), ve Arizona için ise ATS ekibinin kullandığı güçlü yeni modüler sistemi kullanarak birlikte yol ağı ortaya konuyor.
Daha yüksek çözünürlüklü kaplamalar/dokular ve daha süreklilik gösteren segmentlerin kullanımı ile ilgili şeyler daha fazla keskin görünüyor. Ama daha da önemlisi kavşakların olduğu yerlerde büyük monolitik prefabriklerin sınırlamalarla yerleştirilmesi işte burada modüler sistem daha fazla esneklik getiriyor. Belirli yerlerde gerçek dünyadan ilham alınan kavşaklar var. Yol kenarları ve kaldırımlarda büyük çeşitlilik var.  SCS ekibi burada ortaya bir karışım sunuyor. Köprü ayakları, kavşakların kolları örneklerini veriyor. Bildiğiniz gibi American Truck Simulator’da çok daha farklı bir yol sistemi var.

SCS ekibinin ilk kamyon oyunları olan 18 Wheels of Steel oyunlarından beri geçerli olan bir sistemden bahsediliyor. Her zaman gerçekliğin ölçüsünü düşürmeye sınırlandırmaya çalışmakla mücadele etmişler. American Truck Simulator’da bunun değiştiğini vurguluyorlar.

Arizona’da açıkça ayrılmış yol türlerinin kombinasyonun yapımı için çok sıkı çalışmışlar. Buna ülke yolları ile şehir yollarının geçişlerinin yapımı ile ücretsiz otoyollar ve eyaletler arasındaki kavşakların uygulanmasına örnek veriliyor.

Bunun çok güzel bir yan etkisi var, hız limitleri artık daha mantıklı ve uyumlaştırılmış, önemli bir ölçüde yumuşak bir sürüşe katkıda bulunuyor.

Yolların yatay olarak yapılması ve kavşaklar daha gerçekçi görünüyor. Ayrıca Arizona’da uyarıların ve bilgilendirme işaretlerin kapsamı da geliştiriliyor.

 

SCS ekibi Arizona DLC’siyle yeni bir standart getirecek. Bu her iki oyuna da yansıyor. Geliştirilen Fransa haritasında da bu izleri göreceğiz. Artık oyun tamamen yenileniyor. Eski kaplamalar, eski yol sistemleri yerini yenilerine bırakıyor. Büyük Resime doğru ilerliyor. Sıradan bir DLC olmadığı yeniden vurgulandı. Elbette çıkış tarihi verilmedi.

Alt tarafı bir harita genişlemesi diyebilirsiniz ama onlar için hiç öyle değil. Bu yazıda harita editörüyle ilgili teknik yöntemlerden bahsedilmiştir. Sadeleştirerek aktardık zira bilmeyene oldukça karmaşık gelecektir.

 

SimülasyonTÜRK – American Truck Simulator

2 Comments

Leave a Reply

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Drone’lar Bu Oyunda Yarışıyor!

Euro Truck Simulator 2 Avrupa-Türkiye Harita Modu v3.0 Çıktı!