in , ,

Microsoft Flight Simulator – Hava Durumu Simülasyonu Özelliği – Weather 2. Bölüm [Türkçe Çeviri]

Microsoft Flight Simulator Hava Durumu Simülasyonu Özelliği [Türkçe Çeviri]

Yeni uçuş simülatörü Microsoft Flight Simulator‘ın hava durumu simülasyonu Asobo stüdyosundan kreatif direktör David Dedeine tarafından anlatılıyor. İkinci bölümde bizlere hava durumu tam anlamıyla aktarılıyor. Türkçe çeviri olarak okuyabilir ve videosunu izleyebilirsiniz. Gerçek dünyada olduğu gibi hazırlanan yeni hava durumu sistemi Microsoft Flight Simulator’da size gerçek dünyada sahip olacağınız şeyi tam olarak yansıtabilecek bir simulator.


Herkese merhaba Ben David Dedeine, Asobo Studio’da kreatif direktörüm.
Yeni Flight Simulator için bugün hava durumu hakkında konuşmak için oldukça gururlu ve mutluyum.
Bugün bu konuda ele almak istediğimiz beş önemli nokta var. Simülasyonda gökyüzünün oluşturulmasını birleştirmek için yeni atmosferik motor tasarımından bahsedeceğim. Havaya özel efektler ile ilgili her şeyi anlatacağım. Ayrıca yeni gündüz ve gece döngüsüne de değineceğim. Volumetrik bulutlar ise bir diğer konumuz olacak. Son olarak da dünyadaki anlık hava durumunun oyuna dâhil edilmesini konuşacağız.
Şimdi, yeni atmosferik simülasyonla başlamak gerekirse, simülasyonun bu yönünü sıfırdan tamamen
yeniden ele almamız gerekiyordu çünkü dünyanın aydınlatmasının mümkün olduğunca gerçekçi olmasını
gerçekten istiyorduk. Ve bunu mümkün olduğunca en iyi ve gerçekçi hale getirmek için video oyun endüstrisinden gelen yeni tekniklerden yararlanmak gerekiyordu. Bu durumda, yeni saçılma sistemleri, tüm farklı ışık kaynağını birleştirmemizi ve hepsini bir araya getirmemizi sağlayabiliyor. Bunlar arasında, güneş ışığı, ay ışığı, yıldız ışığı ve şehir ışıkları var.
Tüm bunlar hava yoğunluğu, havanın nemi, hatta bazen kirlilik tarafından etkilenmektedir.
Ve tüm bu farklı ışık kaynaklarından gelen tüm fotonları dağıtmak için tüm bu farklı atmosfer katmanları
dikkate alınmak zorunda.


Gölgeler konusu da gerçekten geliştirildi ve şu anda dağların üzerine bulutların gölgeleri yansıtmakta,
bulutların gölgeleri dağların üzerinde görülmekte, bulutların kendi gölgeleri kendi üstlerine düşmekte ve
bulutların tüm bu farklı katmanları, daha önce hiç görülmemiş bir gerçekçilik hissi verecek şekilde
yeryüzüne yansımaktadır.
Peki, şimdi özel hava durumu efektlerine bakalım.
Şimdi tamamen doğal volumetrik 3D yağmuru oyuna kattık ve volumetrik gökkuşağı saçılmasını da dâhil
ettik. Doğru bağlamda doğru nem seviyesine sahipseniz gerçek hayatta ne olacağı gerçekten önemli bir konu
ve tipik olarak yağmur ve doğru açı yakalandığında, gerçek hayatta görebileceğiniz bir gökkuşağı
göreceksiniz. Aslında gerçek hayatta olduğu gibi, çoğu zaman ilk gökkuşağına bir yansıma olduğu ve oyunda
görebileceğiniz seviyede, atmosferi yayan ilk gökkuşağının yansımasını görebilirsiniz, çünkü bu bir
saçılma hesaplaması, bu yüzden gerçek hayatta olduğu gibi tecrübe edilebilecek.
Aynı zamanda yağmur kokpiti de etkiler.
Ön camdaki her su damlası, uçağın hızı veya motorun itişinden etkilenir.
Buna bağlı olarak, oldukça küçük bir detay olarak her bir damla suyun ön camda kaydığını göreceğiz.
Bunun yanı sıra volumetrik sis de oyuna dâhil edildi. Ayrıca, gerçek yaşam parametrelerine ve bağlama bağlı olarak buzlanma da mevcut. Kanatta buzun yayıldığını görebilecek ve kanadın buzunu çözmek için tüm sistemlerden tutun pilota kadar takip edeceksiniz. Bu özellik oldukça havalı çünkü daha önce bahsettiğim şeyi göstermekte. Görüntünün ortasında bir bulut görüyorsunuz ve bu buluta doğrudan güneş ışığı yansımakta, bulutların tavanında bir boşluk görülüyor ve
dünyadaki diğer bulutlar daha koyu renkte. Aynı durum yağmur da geçerli. Bunu güneşin doğrudan yansıdığı bulutların altında yağmurun hoş düşüşünde görebilirsiniz. Bu bir hızlandırılmış çekim, yani ne demek istediğimi anlatmak için hızlandırıldı. Burada gökkuşağı görüyorsunuz. Ve eğer yakından bakarsanız, arkasındaki bu gökkuşağının yansımasını görebilirsiniz. Bu yansıma bile ciddi fiziksel hesaplamalara göre yapılıyor.
Burada kokpitte yağmurun etkisinin yansımasını görüyoruz ve doğal ortamda olduğu gibi su ön camda
kendi kendine yayılmakta ve bundaki en önemli detay da hızınıza bağlı olarak su damlasının rüzgâr
yönünde yayılım göstermesidir. Gece sürüşünün oyun motorunda da geliştirmeler yaptık.
Bu kısımda yıl boyunca gece ve gündüz döngüsünden bahsedeceğiz. Bunun anlamı şu, güneşin konumu
yılın hangi döneminde olduğunuza göre değişiklik gösterecek.
Yaz aylarında güneş kuzey yarımkürede atmosferde -doğal olarak- daha yüksekte yer alacak ve kış
aylarında daha enginde görülecek. Aynı durum, içinde bulunduğumuz yılın dönemine göre ay için de
geçerli olacak. Bu durum yıldızlarda da görülecek ve gökyüzünde doğru konumda olmaları sağlanacak.

Bu aşamadan sonra yeryüzündeki ışıkları da tamamen yeniledik.
Şehir ışıkları, yol ve otoyol ışıkları veya havaalanı ışıkları ve genel olarak tüm ışıklar render edilerek
yenilenmiş durumda. Geceleri şehir ışıklarından etkilenmiş bulutlar göreceksiniz.
Burada çok havalı olan şey bu sayede geceleri VFR’yi kullanmanız mümkün olacak.
Gölgelendirmede de gelişmeler sağlandı, böylece örneğin suda yansıyan ışıklar göreceksiniz ki bu
atmosferin katmanlarına göre render edilmiş olacak. Kulağa tuhaf gelebilir ama tasarım böyle olacak.
Videolarda gördüğünüz üzere, havanın kapalı olduğu bir günde denizler ve binaların gölgeleri de oldukça
koyu renkte olacak. Seattle körfezi örneğindeki gibi, aydınlık bir günde ortamında oldukça renkli olduğu ve aynı bölgedeki
okyanusun da gökyüzünün renginden dolayı çok daha koyu mavi olduğunu görüyorsunuz.
Binaların kendi gölgeleri de oldukça renkli görünmekte.

Volumetrik bulutlar hakkında da birkaç şey söylemek gerekiyor. Bize göre, bulutlar gösterinin yıldızları gibiler çünkü uçuş esnasında en önemli faktörler arasındalar.
Deniz seviyesinden yüksek irtifaya kadar 32 katmana dayalı olarak tasarlanıyorlar.
Bu katmanların her biri bulanıklık, yoğunluk ve bulut şekline göre değişmekte ve tüm bu bulutlar herhangi
bir açıdan görülebilecek şekildedir ve parlak ekran etkisi yoktur. Bu noktada volumetrik olmasının faydası görülüyor.
Tek bir açıdan değil çok açıdan görülmeleri mümkünken, yukarı tırmanma, rüzgâr ve çözülme gibi
durumlarından da etkilenmekteler. Tüm bunların oluşumu gerçek hayatta nasıl oluyorsa ona uygun
tasarlanıp gerçek hava durumundan etkilenmesi sağlanıyor. Çok ince bir detay.
Bu sistem sayesinde, temel olarak tüm bulut türlerinin tasarımlarına sahibiz, katmanın genişliğine veya
katmanların yoğunluğuna bağlı olarak, bu sistem sayesinde her türlü bulutu temel olarak görüntüleyebiliriz.
Harika bir özellik. Ve bunu tüm dünyada simüle ettik ve görüş mesafesi 600 km (370 mil), bu gerçekten önemli, çünkü özellikle uçaklarda uçtuğunuzda, onları çok uzaklardan görebilirsiniz ve aynı doğruluk seviyesine sahip
olacaktır ki bu gerçekten harika. Bu videoda, bir bulutun içinde bile bulutun yoğunluğunun gelişebileceğini görebiliyoruz, çünkü onların altına girdiğimizde bulutların kendilerine gölge düşürdüğünü görüyoruz, bu iki gölge katmanı da yere
düşüyor. Bu konuda, yukarı yönlü tırmanmanın fırtınanın oluşumunu nasıl etkilediğini görebilirsiniz.
Sonuç olarak, şimdi size oyunda sahip olduğumuz farklı ön ayarları görebileceğimiz bu videoyu göstermek
istiyoruz. Bu ayarları uçuş anında açık gökyüzünden, parçalı gökyüzüne, fırtınalı havaya ve yağmura
değiştirebilirsiniz. Tüm bu ayarlar oyun içi ara yüzden erişilebilir durumda olacak.
Şimdi size daha önce görmediğiniz oldukça sıra dışı bir şey göstermek istiyorum.
Bu slider sayesinde günün istediğiniz saatine sorunsuz bir şekilde geçiş yapabilirsiniz.
Bu ayar gerçek zamanlı yapılıyor ve yüklenmesini beklemiyorsunuz. Süper bir özellik.
Umarım beğenirsiniz.

Şimdi biraz da gerçek dünyadaki hava durumu özelliğinden bahsedelim.
Hava durumu sistemleri hakkında söylediğim her şeyden yola çıkarak, hava durumu özelliğinin render
edilişi gerçek dünyadaki hava durumu verilerini alabilme kapasitesine göre ayarlandı ve bu verileri gerçek
dünyayı temsil etmesi adına anlık olarak oyun motoruna aktarması sağlandı.
Bu verilerin merkezinde dünyada bulunan 60 farklı katmandan toplanan bilgiler yer almakta ve her bir
katman farklı bulutların nem seviyesi, yoğunluğu ve bulanıklığı konusunda veri akışı sağlamaktadır.
Bu veriyi doğrudan oyun motoruna aktardığımızda gerçek hayatta hangi durumlarla karşılaşacağımıza dair
sonuçlar elde edebiliyoruz.
Gerçek hayatta soğuk veya sıcak hava kütlesi ve fırtına bulunuyorsa, herhangi bir yerde yağmur
yağıyorsa, tüm bu bilgiler oyun motoruna aktarılmakta ve gerçek hayatta olduğu gibi oyuna yansımaktadır.
Bulutlarla ilgili tüm bilgilerin yanı sıra, basınç, nem oranı, sıcaklık ve ani rüzgârlarla ilgili veriler de
toplanmakta. Nihayetinde jet akımlarını bile destekler bir tasarım yaptık.
Hava yolu meraklıları açısından göz önünde bulundurulması gereken bir özellik olan navigasyonun gerçek
zamanlı bilgiye dayalı olması, oyunda navigasyonun yüksek irtifalarda rüzgârın hızından etkilenmesi
bakımından çok önemli bir özellik.

Let it snow!

Bu videoda gerçek zamanlı veri akışı sağlayan bir web sitenin ekran görüntüsünü ve bizim bu verileri
oyuna nasıl aktardığımızı görüyorsunuz. Oyunda, gerçek yaşamda olduğu gibi birebir aynı bulutları
görebilirsiniz. Bu videoyu sonlandırırken üç önemli noktaya değinmek istiyorum. Oyunda artık anında, gerçek zamanlı olarak, sorunsuz bir şekilde düzenleyebileceğiniz tam görüntü sağlayan bir hava atmosferine sahip olacaksınız. Ayrıca tamamen volumetrik bir gökyüzüne sahip olmamız, anlık gerçek dünyadaki hava durumu verilerinin oyun motoruna aktarabilecek ve size gerçek dünyada sahip olacağınız şeyi tam olarak yansıtabilecek bir simulator.
Umarım bu videoyu beğenmişsinizdir, izlediğiniz için teşekkür ederiz, görüşmek üzere.


 

Microsoft Flight Simulator 2020 – Simülasyon Dünyası ve İlk Bilgiler Videosu [Türkçe Çeviri]

 

Diğer bölümlerin çevirileri de yayınlanacak. Takipte kalın 🙂

Microsoft Flight Simulator 2020 forumu için buraya tıklayın.

SimülasyonTÜRK

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Microsoft Flight Simulator 2020 – Simülasyon Dünyası ve İlk Bilgiler Videosu [Türkçe Çeviri]

ETS 2’nin 1.37 güncellemesi ile yeni ses motoru FMOD resmen geliyor! SCS Software 2020 yılı planları…