in , ,

ETS 2 – 1.50 Güncellemesi

SCS Software, Euro Truck Simulator 2 için 1.50 güncellemesini tam sürüm olarak yayınladı. Render motoru için önemli güncellemelerin yer aldığı bu sürümde şerit asistanı, önemli kullanıcı arayüzü değişiklikleri, İsviçre tamamen baştan sonra yenilenirken Almanya’nın Ren bölgesindeki yenileme çalışmaları bulunuyor. Şerit takip asistanı iki farklı mod ile artık sürüş sırasında kullanabileceğimiz özelliklerden oluyor. Deneysel beta olmasının nedeni yeni render motoru güncellemesinin hala kararlı çalışmama ihtimalidir. Çeşitli hatalar olabileceğinden açık beta olana kadar yeni sürümler gelmeye devam edecek. Güncelleme neredeyse oyun boyutu kadar yükleme yapıyor. Tüm DLC’lere sahipseniz 24 gb boyutundan fazla bir yükleme yapacaktır.

Deneysel beta sona ermiştir. Tam sürüm herkese sunulmuştur.

Renault Trucks E-Tech T çekicisi 1.50 sürümü tamamlandıktan sonra eklenecek.

SiSL’in dün akşam yayında belirttiğine göre oyundaki tüm kaplama dosyaları dx9 dds’inden dx10 dds türüne yükseltilmiş.Yeni materyal sistemi de gelecekmiş. Parallax pencereler için gereken altyapı şu an gelse de SCS yüksek ihtimalle bunu bir sonraki güncellemelerde ve Yunanistan DLC’si gibi içeriklerde aktif olarak gösterecek. Render sistemindeki bu önemli değişiklik SCS ekibinin birçok yönden önünü açıyor ve bundan sonraki güncellemelerde daha iddialı olacaklar.


Tanıtım videosu


Renderer Changes – Şimdilik hala DirectX 11 API tabanlı çalışıyor)

SCS Software, Prism3D oyun motorunda nihayet yeni bir render sistemine geçiyor.

  • Daha iyi kenar yumuşatma sistemi için TAA (Temporal Anti-Aliasing) teknolojisi ilk kez eklendi. TAA, renk değerlerini daha yüksek çözünürlükten hesaplamak için zaman çizelgesinden özellikle de önceki karelerden yararlanarak daha pürüzsüz bir sonuç sağlıyor. Bu teknik ile önceden bulunan daha yüksek çözünürlüklü render/işleme sayesinde pürüzlü kenarları veya titreşimi azaltmak için görüntüleri yumuşatması amaçlanan sistemden ayrılıyor. SMAA ile birlikte TAA kullanılabiliyor. Grafik ayarlarında çeşitli seçenekleri de var.
  • Cascaded shadow değişiklikleri; Bu sistem ise gölge kenarlarını daha pürüzsüz ve dengeli göstermeye yarıyor. Ve mesafeye göre kademeli bir sistem olduğu için bunların arasında karıştırma yaparken yumuşak bir geçiş de sağlıyor.
  • Soft particles: Partiküller ve ışık plarlamaları geometriye yaklaştığında yumuşak bir şekilde sönümlenerek daha kusursuz pürüzsüz bir görsel deneyim sunmayı sağlıyor. Partiküller için nesnelerle kısmi şekilde karışmasını sağlayan sistem sayesinde bu gibi efektler yumuşak bir şekilde pürüzsüz kesişecek(lastiklerden çıkan toz toprak efektleri, duman, sis vb.) Bu sistem ile daha doğru bir altyapıya kavuştukları için örnek olarak farklı yüzeylerden çıkan lastik izi, sürüş efektleri daha gerçekçi duruyor.
  • Dumanlar için Lit/shadowed shader desteği; Daha gerçekçi ve sürükleyici bir atmosfer sağlaması için gelişmiş hacim algısına ve güneş ışığından gölgelenmeye sahip duman partikülleri sayesinde duman gibi efektler çok iyi görünüyor.
  • Uzak gölgeler: Oyun içindeki gölgelerin daha uzaktaki örnek olarak gökdelenler, fabrika içleri, yollardaki üst geçitler gibi uzaktaki büyük nesnelerden gelen ve her zaman aktif olan gölgeleri Grafik ayarlarında kapatıp açabilme getirildi. Böylece çok uzaktaki objelerin gölgelerini kapatarak performansa katkısı olabilecek.
  • Işık hesaplamaları optimize edildi(Optimized light computation) – Dinamik aydınlatma bu sistem sayesinde clustered lighting yani kümelenmiş aydınlatma olarak bilinen tek bir geçişte işlenir. Gece sahnelerindeki performansını da artırıyor. Shaderlara eklenen bu özellik sayesinde ışıklar bir sahneye eklendiğinde veya kaldırıldığında yeniden derlenmesine gerek kalmıyor.

 

Bize sunulan bu çalışmalar şu an oyunu aynı gösterse de ileride gölgeler, aydınlatma, materyal sistemlerinde değişiklikleri görebiliriz. Şimdilik oyun motorunda teknik olarak güncelleniyor.

Cascaded shadow Açık vs Kapalı


Lit/Shadowed Smoke 1.49 vs 1.50

 


Soft particles Light Flares 1.49 vs 1.50


Far Shadow On vs Off


Kullanıcı Arayüzü Yenilikleri

SCS Software, Euro Truck Simulator 2 ve American Truck Simulator’ın kullanıcı arayüzünü oyuncu etkileşimini geliştirmek ve daha fazla özelliği barındırmak adına baştan aşağı yeniliyor. Daha düz, minimalist bir tasarım benimseyerek daha kolay erişilebilirlik sağladığı vurgulanıyor. Bu sayede oyun içerisindeki pencerelere daha hızlı erişim sağlıyor hatta gamepad, direksiyon ayarlarını işlevsel olarak daha iyi ulaşıp ayarlayabiliyorsunuz. Yeni yazı tipleri, simgeler ile birlikte oyun içi durum çubuğu, hızlı menü kısayolları ve dahası bu güncellemede yenileniyor. Aşırı sade olması nedeniyle başlangıçta büyük şaşkınlık yaratsa ve şu an tepki de çekse zamanla alışabileceğimiz bir tasarım ortaya çıkarılmış. 2K ve 4K çözünürlüklerde bile daha net bir görünüm elde edildiğini şimdiden belirtebiliriz. Bazı oyun içi pencerelerdeki sadelik göze hoş gelmese de bu gibi noktalarda iyileştirmelere geri bildirimlerle devam edilecek.


İsviçre Güncellemesi (Switzerland Rework)

İsviçre yenileme güncellemesi sayesinde oyunculara DLC kalitesinde bir bölge sunuluyor. Cenevre, Bern ve Zürih gibi şehirler sıfırdan tasarlanıp inşa ediliyor. Çikolata fabrikası gibi detaylar eklenerek bölgenin ekonomisinde gerçeğe yakın bir denge kuruluyor. İsviçre’nin karayolu ağı önemli iyileştirmeler alıyor.  A9 otoyolunun yeni eklenenen bölümleri ile zorlu N19 yolunda gezinebileceksiniz. Bunlara ek olarak Cenevre’den İtalya’daki Aosta’ya uzanan A40/E25 rotası birçok oyuncunun uzun süredir devam eden arzusunu yerine getiriyor ve görkemli Mont Blanc’ın eteklerinde heyecan verici bir yolculuk vaat ediyor.

ETS 2 İsviçre’nin Yenilenen A9 Otoyolu ve Furka Geçidi ve Ağırlık İstasyonları ve Manzara Noktaları ile Mont Blanc Dağı ve Tüneli tanıtılmıştı.

 

Bu büyük İsviçre güncelleme çalışmalarının arkasındaki takım halihazırda başka bir yenileme projesi ile meşgul ancak şimdilik ayrıntı verilmiyor.



Almanya Güncellemesi – Ren Bölgesi (Germany Rework – Rhine)

1.50 güncellemesi ile Almanya yenileme projesinde Ren bölgesi baştan sona değişiyor. Dortmund, Cologne, Düsseldorf ve Duisburg şehirleri sıfırdan inşa edilip DLC standartlarında bir kaliteye yükseltiliyor. Çevresindeki tüm otoyollar ve bitki örtüsü gibi detaylar yenileniyor. Köln’den Frankfurt’a doğru gitmenizi sağlayan Autobahn 3’ün bir kısmı da ekleniyor.

Şehirler bu blog yazısında tanıtılmıştı. Endüstri ve kavşaklar ise burada.


ETS 2‘nin 1.50 güncellemesinde yıllardır eklenmesi için beklenilen Scania Demo Centre sonunda ekleniyor. Scania’nın İsveç, Södertalje şehrindeki test merkezi 1:1 ölçekteki tasarımı ile 1.50 güncellemesi ile oyuna gelecek. Scandinavia DLC‘sinde olan bölgeye eğer DLC’ye sahipseniz gizli bir şekilde keşfedebileceksiniz. Scania ve SCS Software arasındaki yakın iş birliği geçtiğimiz sene tekrar başlamıştı.

Scania Demo Centre aslında Euro Truck Simulator 2’den önce 2012 yılında yayınlanan Scania Truck Driving Simulator için eklenmişti.

Scania Demo Centre, 1995 yılında birçok amaca hizmet etmek için kurulmuş. Scania markası burasını genellikle çekici ve otobüs gibi araçlarını sergilemek için kullanmaktadır. Tesisin her yıl üniversitelerden mühendislere kadar 14 bin ziyaretçiye ev sahipliği yaptığı ve Kategori B ehliyetine sahip sürücülerin Scania araçlarını denemesine imkan sağladığı belirtiliyor. Üç kilometre uzunluğunda asfalt yol, iki kilometre uzunluğunda orman yolu ve üç kilometre uzunluğunda çakıl taşlı yol olmak üzere üç farklı arazi türü bulunuyor. ETS 2 için hazırlanan bu test parkurunda gezinebilecek ve aracınızı çeşitli koşullarda ve arazilerde test edebileceksiniz.



Ayarlar için İpuçları

Artık ayar seçeneklerinin ne işe yaradığını gösteren ipuçları var. Örnek olarak TAA tuning gibi kenar yumuşatma teknojilerini ayarlarken nasıl çalıştığını size anlatıyor. Böylece çeşitli ayarlar hakkında daha çok bilgiye sahibi olabiliyorsunuz.


Şerit Asistanı – Lane Assistant

Çeşitli sürüş asistanı özellikleri her yeni güncellemede bizimle buluşuyor. 1.50 ile şerit asistanı dahil ediliyor. ATS’de 35 mil/s ve ETS 2’de 55 km/s hız üzerinde yolda giderken bu sistem sizi şerit değiştirdiğinizde uyarıyor. Şerit asistanı iki farklı mod ile geliyor. Şeritten çıktığınızda uyaran sistemin yanı sıra sizi şeritte tutmayı sağlayan(lane keeping support) özellik için klavye kontrollerinden tuş atamanız gerekiyor. Bu konuda force feedback desteği ile direksiyonlarla birlikte uyumlu çalışması sağlanmış. Aynı zamanda adaptif hız sabitleyici ile birlikte bu özelliği de kullanabilirsiniz.


Wielton Trailer Pack DLC Güncellemesi

Euro Truck Simulator 2 – 1.50 güncellemesi ile Wielton Trailer Pack DLC için konteyner dorseleri ekleniyor. Wielton’ın ürün kataloğuna yeni eklenen Container Master dorseleri SCS ekibi ile yakın bir çalışma sonucunda ETS 2’ye geliyor. Bu yeni nesil konteyner dorselerinin süper hafif ve dayanıklı bir şasiye sahip olduğu belirtiliyor. Bu güncelleme ile iki farklı uzunlukta konteyner dorsesi eklendi.

İlk model olan Wielton Container Master NS3 P20 SL TANK dorsesi 8.3 metre(27ft) uzunluğunda ve özellikle kimyasal tank konteynerlerinin(ADR) güvenli bir şekilde taşınması için üretilmiştir. Ayrıca bu Euro Truck Simulator 2’deki ilk markalı ADR konteyner taşıma dorsesi de oluyor.

İkinci model ise Wielton Container Master NS3 P40 SL dorsesi 40ft veya 2x20ft uzunluğundaki konteynerleri taşımak için tasarlanmıştır. Ancak bu iki dorse tipi de çeşitli kişiselleştirme seçenekleri ile geliyor. Yan koruma kapakları, arka tamponlar, araç kutuları, yedek lastik(stepne), çamurluklar ve boyamalar ekliyor.


Değişiklikler listesi

Harita

  • İsviçre yenileme çalışmaları
  • Almanya yenileme çalışmaları – Ren bölgesi
  • Scania Demo Centre(Scandinavia DLC’de Södertalje Scania merkezinde gizli yoldan)

 

Araçlar

  • MAN TGX Facelift
  • Şerit asistanı özelliği eklendi(Lane assistant)
  • Wielton Trailer Pack DLC Güncellemesi

 

UI (Kullanıcı Arayüzü)

  • Önemli bir UI/kullanıcı arayüzü tasarımı güncellemesi (Ana ekran yeniden tasarlandı, kalıcı Durum Barı, Hızlı Menü, yeni yazı tipleri(font), simgeler ve dahası)
  • Ayar seçenekleri artık ne işe yaradığını gösteriyor

Görsellik

  • Render(işleme) sistemi için iyileştirmeler
  • TAA(Temporal Anti-Aliasing) isimli geçici kenar yumuşatma teknolojisi özelliği eklendi
  • Cascaded shadow güncellemeler; Oyun içi gölgelerin kademeli olarak işlenmesini daha pürüzsüz ve yumuşak geçişli olmasını sağlıyor.
  • Soft particles/Partiküller için nesnelerle kısmi şekilde karışmasını sağlayan sistem sayesinde bu gibi efektler yumuşak bir şekilde pürüzsüz kesişecek(lastiklerden çıkan toz toprak efektleri, duman, sis vb.)
  • Dumanlar için Lit/shadowed shader desteği
  • Uzak gölgeleler için grafik ayarlarında açıp kapatma desteği eklendi(Far shadows)
  • Işık hesaplamaları optimize edildi(Optimized light computation)
  • Kare hızı sınırlayıcı eklendi(Frame rate limiter)

Ses

  • Fren gıcırdama sesleri eklendi

 

 

Kare hızınızı oyun içi 60 ve arka plandayken ise 30 yapmanız oyunun grafik kartınızı daha doğru kullanmasını sağlayacaktır.

 




Uyarı!

Bu güncelleme henüz deneysel beta sürümünde olduğu için çeşitli sorunlar yaşabilir veya hatalarla karşılaşabilirsiniz. Modlarınız uyumsuz olabilir, oyununuz çökebilir. Bunları göz önünde bulundurarak yükleyiniz. Güncelleme için gerekli feedbackleri buradan gönderebilirsiniz.


Beta programına nasıl katılırım?

Steam > Oyun Kütüphanesi > Euro Truck Simulator 2 sağ tıklayın Özellikler penceresinde BETALAR sekmesine gelin. experimental_beta > 1.50 seçin.
Şifre istemeyecektir. Güncellemeye başlayacaktır. Eğer olmuyorsa Steam programını yeniden başlatın.


Klavye kontrollerinde oyunda bulunan bazı özellikleri açıp kapatma gibi işlevsel tuş ayarları da getirilmiş.

  • gear_drive
  • gear_reverse
  • auto transmission mode
  • auto engine brake
  • auto retarder
  • emergency brake
  • şerit takip asistanı
  • şerit takip asistanı modu

 

Örnek olarak otomatik retarder sistemini oynanış ayarlarında elle açıp kapatmamız gerekiyordu ancak bunu bir tuş atayarak da gerçekleştirebileceğiz. Elbette bu gibi araç özelliklerini sürerken gerçekteki gibi kontrol hoş olsa da tüm bunlar için hem tuş kombinasyonu özelliğini hem de eğer direksiyon setiniz veya buttonbox gibi cihazlarınız varsa işinize yarayacaktır.

Pressure units ile basınç sistemi için psi ve bar ayrımı da geliyormuş.


 

 

 

Euro Truck Simulator 2 forumu için tıklayın.

 

SimülasyonTÜRK

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ETS 2’nin İlk Elektrikli Çekicisi Renault Trucks E-Tech T Geliyor!