in , ,

Microsoft Flight Simulator 2020’de “Dünya’nın bütün havalimanları bulunuyor!” Havalimanları Videosu 6. Bölüm [Türkçe Çeviri]

Yeni uçuş simülatörü Microsoft Flight Simulator‘ın merakla beklenen Havalimanları videosu yayınlandı. Dünya’nın bütün havalimanlarını içeren yeni uçuş simülatöründe 80 tanesi özenle hazırlanan toplamda 37 binden fazla elle düzenlemiş havalimanı bulunuyor. Havalimanları videosunda tüm ayrıntıları bizlere Asobo stüdyosundan oyun tasarımcısı Sven Mestas anlatıyor. Türkçe çeviri olarak okuyabilir ve videosunu izleyebilirsiniz.

Herkese merhaba ve Feature Discovery Series’in bu yeni bölümüne hoş geldiniz. Ben Asobo Studio’nun Oyun Tasarımcı Ekibi’nden Sven Mestas. Bu bölümde yeni Microsoft Flight Simulator’daki havaalanlarından bahsedeceğim.

Öncelikle coğrafi ve ölçek bazında çeşitli havalimanlarını nasıl kapsadığımızı göstererek başlayacağım. Sonra bu havaalanlarının her birini Bing hava görüntülerinden uçuş simülatöründeki son durumlarına kadar tasarlamak için kullandığımız iş akışını açıklayacağım. Son olarak, size havalimanı yaşamını sunacağım ve hizmetler, kara trafiği ve hava trafiği hakkında konuşacağım.

Microsoft Flight Simulator’ın önceki sürümü olan FSX, 24.000’den fazla havalimanını simüle etmekteydi. Yeni uçuş simülatörü, manuel olarak düzenlenmiş 37.000 havalimanı da dahil olmak üzere dünyadaki tüm noktalara yayılmış durumda.

Bu kapsama alanı, büyük uluslararası havalimanlarından tutun küçük kırsal uçak pistlerine kadar devam ediyor. Coğrafi olarak, büyük şehirlerdekilerinin yanı sıra küçük adalarda dağların yamacına kurulmuş havaalanlarına kadar erişim sağlayabileceksiniz. Kuzey ve Güney Amerika, Avrupa, Afrika, Asya ve Okyanusya’nın tümü temsil edilmektedir.

Havaalanlarını düzenlemeden önce, önce bir veri tabanı oluşturmamız gerekiyordu. Mevcut FSX koleksiyonundan başladık ve daha iyi kapsama alanı ve keşfedilecek daha fazla yer elde etmek için daha fazla havalimanı eklemeye karar verdik. Çok sayıda deneme ve seçimden sonra 37.000 havalimanı düzenledik. Uçuş simülasyonunda yeni bir gerçeklik seviyesine ulaşmak için yeni bir yaklaşıma ihtiyacımız vardı.

Bu yüzden gerçek hava görüntüleri ve uydu resimlerinden havaalanlarını düzenleyerek yenilik yapmaya karar verdik. Bu teknik, her havalimanını manuel olarak düzenlemeyi içeriyor ve bu da ayrıntılara özellikle dikkat etmeyi gerektiriyor ve her birini gerçeğe bir adım daha yaklaştırıyor. Bu ölçekte bir çalışma daha önce hiç yapılmadı. Ve bu yüzden geliştiricilerin havaalanı düzenlemesini ele alması için özel bir araç oluşturmamız gerekiyordu.

Şimdi sizi bu tasarım sürecine götüreceğim. Bu iş akışı her havaalanı için kullanıldı.

Birinci adım, mantıksal öğeleri doğrudan Bing Map hava görüntülerinin izlenmesidir. Bina tipi üretimini ne zaman gerçekleşeceğini gösteren genel bir çerçeve belirleyerek başlayacağız. Daha sonra uzunluğu ve genişliği tanımlayarak pisti mümkün olduğunca gerçeğe yakın doğrulukla çiziyoruz. Yönü, manyetik kuzeye göre sayısal işaretlerini belirleyecektir. Bundan sonra, yer trafiği, hava trafiği, ATC ve oyuncular için kullanılacak olan taksi yollarını tanımlıyoruz. Park yerlerini mevcut olanlarla aynı yere yerleştiriyoruz. Sonunda apron üzerindeki işaretleri çiziyoruz.

İkinci adım yüzeyleri tanımlamaktır. Bing hava görüntülerinde gözlenen malzemeye göre yüzeyleri tanımlıyoruz. Bunlar çim, beton, kir vb. olabilir. Bu süreç, pistin gerçek kimliğini yakalamamıza ve üzerine doğru malzemeler uygulamamıza izin veriyor. Tabii ki bu, iniş takımı tutuşunu etkileyen farklı davranışlara da yol açıyor. Örneğin, çimlerin üzerinde uçaklar gibi görsel yapay nesneler varsa, bunları kaldırmak için belli çerçeveler oluşturuyoruz.

Son adım ise, bu işlemlerin algoritmalarımız tarafından otomatik olarak gerçekleştirilmesinden sonra yapılır. Pist eğimi grafik referansları için uygulanır. Malzemeler, örneğin pistler, ıslak malzemeler, lastik izleri vb. yansımaları görmemizi sağlayan üretilen nesnelere uygulanır. Görsel çizimler ve beton otomatik olarak kaldırılır. Kontrast ve renkler gerçek hayata uyacak şekilde ayarlanır. Taksi yollarına isim verilir ve yolda işaretlemeler yapılır. Animasyonlu rüzgâr çorapları da tasarlanır. Bunlar değiştiğinde rüzgâr yönünü bile takip edebilir.

Ayrıca, bazı havaalanları daha fazla ilgiyi hak ettiği için ışık üretimini pistler ve taksi yolları boyunca tasarlayarak geliştirdik. En çok oynanan ve en yoğun olanlarına göre 80 havalimanı seçtik. Taksi yollarını ve işaretleri gerçeklerine göre adlandırarak ve onlara daha doğru yüzey tanımı sağlayarak bu havaalanlarına daha fazla gerçekçilik kazandırdık.

Bunun da ötesinde, bazı şeyleri çok daha detaylı geliştirdik. Üst düzey bir kategori oluşturduk. Çok bilindik havalimanlarından oluşan bir liste belirledik ve uçuş simülasyonunda yeni bir gerçekçilik seviyesine ulaşmak için onları tasarladık. Gerçekliğe uygun eşsiz binalar ve benzer unsurlar tasarladık. Gerçek kimliklerini ve ambiyansını kopyalayarak bazı manzaraları gerçek konumlarına yerleştirdik.

Şimdi biraz da havalimanındaki günlük yaşamdan bahsedelim. Büyüklüğüne göre her havaalanında günlük çalışma ve yaşam durumu şekillendiriliyor.

FSX’te olduğu gibi, hava trafiğini havalimanlarında tuttuk, ancak iyileştirmeler yaptık. Daha gerçekçi bir görünüm sağlamak için havaalanı otoparklarını araçlarla doldurduk. Araçların taksi yolunda gidiş ve geliş hareketlerini daha detaylı ayarladık. Pist boş olsa bile durma noktalarında duruyorlar ve geceleri de ışıklarını açabiliyorlar. Araçlarda çalışanlara da yer verdik. Aprona canlılık katarak çeşitli noktalar arasında gidiş geliş yapıyorlar.

Hizmetlere artık ATC sistemi üzerinden erişmek mümkün. FSX’de daha önceden yer alan hizmetleri devam ettirmekle birlikte bazı geliştirmeler de yaptık. Jet pistlerinin yeni görüntülerini ekledik ve gövdede yer alan çıkış ikaz ışıklarını daha gerçekçi bir şekilde oyuna dahil ettik. Geri itme araçlarında artık sürücüler var. Bagaj hizmetinde de çalışanlar var ve bagaj arabalarında gerçekçi bir yol izleme tasarımı belirledik. Akaryakıt hizmetleri de geliştirildi. Birkaç kamyon ortaya çıktığında, yakıt ikmal hortumuna takılır ve yakıt ayarlarınızı değiştirmenizi sağlayan otomatik olarak yakıt panelini açar. Uçağınızla yakıt istasyonuna gittiğinizde aynı panel açık olacaktır.

Çalışma yönteminizi daha gerçekçi bir şekilde tamamlamanıza izin vermek için bazı hizmetler ekledik. Artık uçağa bir kablo ile bağlanacak bir topraklama güç ünitesi isteyebilirsiniz. Doğru park yerine geldiğinizde bir rampa gövdesi mevcut olacak. Animasyonlu bir catering kamyonu da ekledik. Tüm bu hizmetler artık XML’de gösterilmektedir ve SDK araçları kullanılarak özelleştirilebilir. Kendi nesneleriniz ve animasyonlarınızla küçük komut dosyası oluşturmak ve bunları istediğiniz yere yerleştirmek de mümkündür.

Fark etmiş olabileceğiniz gibi, artık apronun her yerinde park etmiş uçaklar var. Bu uçaklar aslında trafiğin bir parçası. Bunlar, ATC tarafından çağrılabilirler ve bu da uçuşa hazırlanmak için kendi başlarına bazı yer hizmetleri yapacakları anlamına geliyor. Daha sonra kalkıştan önce kuyruğa girerek kısa süre bekleyecekler.

Umarız Microsoft Flight Simulator’ün havalimanı özelliklerini ele aldığımız bu videoyu beğenmişsinizdir ve gelecekte tüm havalimanı tasarım ekibi adına bunları keşfetmenizi dört gözle bekliyoruz.

İzlediğiniz için teşekkürler. Görüşmek üzere.

12 Mart 2020’de Multiplayer ve Mart ayı sonunda ise IFR bölümleri yayınlanacak. Onların da çevirilerini yayınlayacağız. Takipte kalın 🙂

Microsoft Flight Simulator 2020 forumu için buraya tıklayın.