American Truck Simulator – 1.33 Güncellemesi [Açık Beta]
Connect with us

American Truck Simulator Haber

American Truck Simulator – 1.33 Güncellemesi [Açık Beta]

American Truck Simulator’ın 1.33 güncellemesi açık beta olarak oyunculara sunuldu. ETS 2 için gelen çoğu özellik burada da yer alıyor ancak ATS’de yine bir fark var!

Simülasyon Türk

Yayınlandı

Tarih:

American Truck Simulator’ın 1.33 güncellemesi açık beta olarak oyunculara sunuldu. ETS 2 için gelen çoğu özellik burada da yer alıyor ancak ATS’de yine bir fark var!
 
Avrupa’da HCT dorseleri adıyla bulunurken, ATS’nin 1.33 güncellemesi ile bunlara Turnpike çift dorseler deniyor. Böylece araç ve dorseler toplamda 100 feet’e kadar uzuyor. Sadece Nevada eyaletinde kullanılan bu dorse türü için sadece kişisel dorse olarak satın aldığınızda iş bulabiliyorsunuz.
 
ATS’nin 1.33 güncellemesi özgün bir özellik daha bulunuyor. Gelen detours adındaki rastgele yol olaylarına dayalı dinamik şekilde yollar kapanabilecek. Kaza ya da bir yol çalışması sonucu yol ayrımlarında oyuncular bunu görecek ve yollarını değiştirmek zorunda kalacaklar. Böylece planladığınız rotadan gitmek zor olacak. Aynı zamanda yolunuz uzadığında teslimata geç kalma sorunu doğacak. GPS’de o yola gelene kadar bundan haberiniz olmuyor. Eğer GPS sisteminde yol tarifini kapatırsanız o zaman işler sizin için daha da zorlaşacak. ETS 2’ye daha sonra eklenecek.

Bu eklenen özelliği birinci aşama olarak düşünmemizi istiyorlar ve daha fazla geri bildirim bekliyorlar.

 

Oregon eyaleti için OR-140 isimli yolun ilk kısmı eklendi. Bu yolun kamyonculuk için ne kadar önemli olduğu ortada US-20 veya Kaliforniya üzerinden uzun yoldan kaçmamızı sağlayan bir kısayol. Bu bölüm Lakeview ve Klamath’ı bağlıyor ancak gelecekte Nevada’ya ulaşacak.

 

Steam’de bulut depolamayı kullanarak artık American Truck Simulator profillerimizde yedeklenebilecek. Hem ETS 2 hem de ATS artık bunu destekliyor. Bilgisayarınızda beklenmedik bir sorun oluştuğunda profillerinizi kaybetmenin acısını yaşamayacak ve onlara oyunu tekrar yükledikten sonra Steam sunucularından erişebileceksiniz. Çok istenen ve geç gelen bir özellik….

 

Yeniden kullanılabilir çekici ve dorse yapılandırma şablonları büyük filo yöneticilerinden iyi geri bildirimler aldı. Gelecekte bu özelliğin gelişeceğini belirtiyorlar.

Yağmur damlaları artık cam üzerinde daha gerçekçi davranıyor. Fiziklere geldiğimizde ise oyundaki hemen hemen her şey için ağırlık merkezi, süspansiyon, sönümleme, frenleme ile ayarlanmış. SCS takımı burada direksiyonlar ve oyun kontrolcüleri dışında sadece klavye ile oynayan oyuncular için de sürüş keyfini iyileştirmeye çalışıyor ve doğru dengeyi arıyor. Bir de müzik dinleme ekranında bir karıştırma seçeneği eklemişler. Şehir ve eyalet isimlerinde de yerelleştirme seçeneği getirildi. Türkçe okunuşlarını açabileceksiniz.

Yanıp sönen ışıklarla ilgili sorun yaşayan insanlar için yeni bir özellik eklendi. Bunun için yeni bir konsol kodu eklendi. Şu kod “g_disable_beacons” ile  “0/ 1/ 2” şeklinde durumunu ayarlayabilirsiniz.

Resmi forumda 1.33 tartışma konusu ve bug rapor bölümü burada

Açık betaya nasıl katılınır?

Steam uygulamasını açın. Kütüphane’den American Truck Simulator seçip sağ tıklayarak Özellikler penceresini açın. Ardından BETALAR sekmesine gelerek public_beta 1.33 public beta seçin. Şifre girmeniz gerek yok. Otomatik güncelleme başlayacaktır.

 

DEĞİŞİKLİKLER LİSTESİ:

  • Satın alınabilir turnpike çift dorseleri eklendi(sadece Nevada’da)
  • Detours adındaki rastgele trafik olaylarına dayalı dinamik yol kapanmaları eklendi.
  • OR-140 yolu eklendi (Oregon DLC gerekir)
  • Steam bulut depolama tabanlı profiller
  • Yeniden kullanılabilir çekici ve dorse yapılandırma şablonları
  • Fizik iyileştirmeleri(süspansiyon, amörtisör, frenleme, dişliler)
  • Yağmur damlalarının cam üzerindeki davranışı iyileştirildi
  • Müzik karıştırma seçeneği
  • Ülke ve şehir isimlerinde yerelleştirme seçenekleri
  • g_disable_beacons (yanıp sönen ışıklarla sorun yaşayan insanlar için, 0/1/2)
 
MOD UYARI:
  • Değişiklikler nedeniyle çoğu mod uyarlanmaya ihtiyaç duyabilir!

Eklenen OR-140 isimli otoyol parçası

 

Oregon DLC’sine Special Transport DLC’si için iki yeni rota eklendi.

 

Servis yolu(Detours)

 

 

1.33 güncelleme ana konusu burada

 

SimülasyonTÜRK

Yorum yazmak için tıklayın

Cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ETS 2 Genel

ETS 2 ve ATS Topluluk Şoförlerinin Simülatör Ortamları #8

SCS Software uzun bir süre önce yarım bıraktığı “Community Driver Seat” serisine yeni fotoğraflarla geri döndü.

Simülasyon Türk

Yayınlandı

Tarih:

ETS 2 ve ATS Topluluk Şoförlerinin Simülatör Ortamları #8
SCS Software uzun bir süre önce yarım bıraktığı “Community Driver Seat” serisine yeni fotoğraflarla geri döndü. ETS 2 ve ATS oyuncularının sırf bu simülasyon için oluşturduğu simülatör ortamları gösteriliyordu. Kullanıcılar fotoğrafları Twitter, Facebook üzerinden SCS Software’a iletebiliyordu. Kendi forumlarında da paylaşabiliyorsunuz. En son her iki oyun için de 1.34 güncellemesi yayımlanmıştı.
 
 
 

Yine harika ortamlar hazırlanmış. Biz ufak bir seri yapmıştık. Tekrar göndermek isterseniz yayınlayabiliriz. Fotoğraflarınızı buraya https://park.simulasyonturk.com/t/turk-oyuncularinin-simulator-ortami-ana-konu/4735 gönderebilirsiniz.

 

ETS 2 ve ATS’de Türk Oyuncularının Simülatör Ortamı #1

 

Türk Oyuncularının Simülatör Ortamı #2

 

 

 

 

Okumaya devam edin

American Truck Simulator Haber

American Truck Simulator’ın Washington Eyaletindeki Şehirlerin Simgesel Noktaları [Ekran Görüntüleri]

SCS Software bu haftayı American Truck Simulator’ın Washington eyaletindeki şehirlerin simgesel noktaları bir blog yazısı ile aktardı. 10 ayrı ekran görüntüsünde Washington şehirlerindeki önemli ve görülecek yerler karşımıza çıkıyor.

Simülasyon Türk

Yayınlandı

Tarih:

SCS Software bu haftayı American Truck Simulator’ın Washington eyaletindeki şehirlerin simgesel noktaları bir blog yazısı ile aktardı. 10 ayrı ekran görüntüsünde Washington şehirlerindeki önemli ve görülecek yerler karşımıza çıkıyor. SCS yazıda gerçek dünyada ki ortamları oyun dünyasına aktarmanın her zaman ki zorluğundan bahsediyor. Burada 1:20 ölçekte bir harita hazırlandığı için birçok teknik ve pratik sınırlamalara takılınıyor. Oyunculara ellerinden geldiğince en gerçekçi ortamda araç kullanmalarını sağlayan sürükleyici bir deneyim oluşturmak için birkaç geliştirme hilesi(aslında püf noktası) kullanıyorlarmış. Bu tekniklerden biri ise yerel mimariye ek olarak kendine özgü farklı noktalar ve oluşturup yerleştirmekmiş. Doğal veya insan yapımı yapılar olabilirmiş. Ekran görüntülerine dikkatli baktığınızda ne demek istediklerini daha iyi anlayacaksınız.

Panoramik fotoğraf;

Aşağıda eyaletin şehirlerinde bulunan küçük figür heykellerden eyaletin her yerine uzanan büyük köprülere kadar boyut ve şekil olarak büyük ölçüde farklılık gösteren simgesel noktalar var. Bölgeyi bilenlerin hemen tanıyacağını umuyorlar. Bizce Oregon’daki şehirlere daha fazla canlı duruyor. Washington eyaletinde bir sürü önemli firmanın genel merkezi ve ofisleri bulunuyor. Belki çoğumuz biraz küçük olması nedeniyle hemen hemen Oregon ile aynı bir ortam bekleyeceğiniz umuyor ancak yeni ekran görüntüleri yayınlandıkça bunun pek de öyle olmadığını fark ediyoruz.
 

Steam’de istek listenize eklediniz mi? SCS ne demişti? Daha erken çıkacak! 😀 Bu tarz yazılarla eklentinin şu an ne durumda olduğunu az çok anlıyor gibiyiz. Ayrıca trafikte çift dorseli yapay zeka da dikkatinizden kaçmasın. İrili ufaklı bir sürü güzel nokta var. Muhtemelen Oregon’da yaptığım gibi ilk oynanışta sanki gerçekten oraya gitmiş bir turist gibi davranacağım. Fotoğrafı çekilecek çok güzel yerler var. Uçak biletimizi yılın hangi ayına alsak acaba?

 

 

American Truck Simulator forumu için buraya tıklayabilirsiniz.

SimülasyonTÜRK

Okumaya devam edin

ETS 2 Genel

ETS 2 için Önerilen Süspansiyon Fizik Ayarları [Video]

1.33 güncellemesi ile başlayan fizik iyileştirmelerinden sonra SCS Software gerçek bir TIR davranışı alabilmemiz için çeşitli fizik ayarları önermişti. Bu videoda hepsini bulabileceksiniz.

Simülasyon Türk

Yayınlandı

Tarih:

ETS 2 için Önerilen Süspansiyon Fizik Ayarları [Video]

1.33 güncellemesi ile başlayan fizik iyileştirmelerinden sonra SCS Software gerçek bir TIR davranışı alabilmemiz için çeşitli fizik ayarları önermişti. Bu videoda hepsini bulabileceksiniz.

Bu ayarları uygulayabilmek için konsol kısmına girebiliyor olmanız gerekiyor(Belgelerim/EuroTruckSimulator2/config.cfg açıp uset g_developer “1” ve uset g_console “1” satırlarının bu şekilde açık olmasına dikkat edin ardından oyun içerisinde “é” tuşuna basarak açabilirsiniz.).

g_truck_stability 0 (Bu kodu yazdığınızda çekici dengesi sıfıra iniyor. Gerçekte olduğu gibi davrandığı belirtiliyor. Oyun içi arayüzde henüz ayarı eklenmedi.)
g_trailer_stability 0 (Dorse dengesidir.)
g_suspension_stiffness 0 (1.33 ile eklenen bir seçenektir. Konsol kısmından yapılıyor. Çeşitli oranlarda kullanabilirsiniz. Örnek; 0.5, 0.7, 0.1)

Süspansiyon sertliği dışında çeşitli özellikler önümüzdeki güncellemelerde eklenmeye başlarsa oyuncuların uzun süredir istedikleri araç fizikleri yavaş yavaş oluşmaya başlayabilir.Bu ayarları yaptıktan sonra elbette ani dönüş, keskin virajlar, araç şasisi ve dorse tüm sürüşü daha çok etkiliyor. Eğer çeşitli fizik modları kuracaksanız olaylar yine değişir. Ayrıca bu ayarlamalar her araçta etkili oluyor. Modlu bir araç kurduğunuz da geçerli oluyor ancak davranış yine mod yapımcısının yaptığı ayarlara farklılık gösterebilir. Ben uzun süredir bu şekilde kullanıyorum ve keyif alıyorum.

Uyarı! American Truck Simulator için de geçerlidir. Orada da aynı kodları deneyebilirsiniz. Videomuzda her şeyi anlattık iyi seyirler!

Uyarı! Bu konsol kodları oyun sürümlerinden bağımsızdır. Yeni bir oyun güncellemesinde değişmez. Hep geçerli kalır ancak SCS Software çeşitli güncellemelerde bu fizik ayarlarını geliştirdikçe performansı değişecektir.

Videoda yeni eklenen MAN TGX Euro 6 üzerinden anlattık. Ama temelde yeni Scania S&R çekicileri temel alınarak geliştirilmiş. Hepsinde geçerli oluyor.

Öte yandan bu fizik önerileri Squirrel’ın bu videosunda gösterilmişti.


SiSL fizik sisteminin gelecekte nasıl olabileceğini anlatmıştı.

 

SimülasyonTÜRK

 

Okumaya devam edin

Bir rica…

Sitemizde Adblocker kullanmamanızı rica ediyoruz. Sizi rahatsız edecek reklamlara yer vermiyoruz. Yayının devam etmesi için Google reklamlarının desteğine ihtiyacımız var.

Açılır Menü

Advertisement
Advertisement

Son Yorumlar

Trendler