SnowRunner’ın Yeni Oyun Motoru sayesinde eklenen Yeni Grafik Teknolojileri açıklandı
Yeni geliştirici günlüğü yazısında SnowRunner‘ın görsel geliştirmelerinden bahsediliyor. Yeni nesil off-road simülasyonunun geliştirme sırasında Saber Interactive çalışanları oyunun neredeyse her görsel yönünü güncellemişler. Eski oyun motoru Havok‘tan firmanın Swarm Engine‘e aktarılan oyunda artık hem daha iyi grafikler hem de daha büyük haritalar bulunuyor. Önceki oyunlarda(Spintires,MudRunner) maksimum harita büyüklüğü 1×1 kilometre oluyordu. Arazinin mesh sisteminin çözünürlüğü de geliştirilince bu büyüklük 2×2 kilometreye çıkartılmış. Toplamda ise daha önce açıklandığı gibi 30 km2’lik bir harita gelecek. Görüş mesafesi artırılmış. Haritaların boyut duygusunu geliştirmek için uzak düzlem(far plane) nesneleri eklenmiş.
SnowRunner’daki en büyük görsel iyileştirmelerden biri ise “Physically Based Rendering yani Fiziksel Tabanlı İşleme” sisteminin eklenmesi olmuş. Oyundaki tüm varlıklar(assets) PBR malzemeleri kullanılarak oluşturulmuş. Böylece tüm malzemelere shaderlar yani gölgelendiriciler(görsel efektler için) yeniden uygulanarak ve ışıklandırma aralıkları PBR modeli için de iyi çalışacak şekilde ayarlanmış.
Önceki oyunlardan da hatırlanacağı üzere sadece araçlarda dinamik gölgeler vardı. Diğer tüm objeler lightmap tabanlı gölgeler kullanıyordu. SnowRunner’da ise kameranın gördüğü tüm nesneler/objeler için shadowmap gölgeleleri eklendi. Gölgeleme haritası olarak bunu çevirebiliriz. Böylece tüm haritada dinamik gölgeler var. Daha iyi grafik ortaya çıkmış oluyor.
İlk oyunda atmosferik efektler uygun ruh halini belirmede büyük rol oynamıştı. Oyundaki havanın öneminin bilinmesinden dolayı yeni bir hava durumu sistemi uygulandı. Skyboxes/Gökyüzü geliştirildi, bulutlar ve ışık milleri(light shafts ya da ışık hüzmeleri) eklendi. Yağmur efektleri iyileştirildi ve ayrıca bilindiği gibi kar eklendi. Yeni ışıklandırma sistemi sayesinde oyundaki sahnelere derinlik ve gerçekçilik katılıyor. Gerçek dünyadaki gibi ışıklar simüle ediliyor.
Konsollar ve PC için de birkaç teknik değişiklik yapıldı. Daha yüksek çözünürlüklü kaplamalar(4K’ya kadar) için kaplama akışı desteği uygulandı. Konsol sistemlerinde GPU yükünü dengelemek için işleme çözünürlüğü ile birlikte dinamik çözünürlük ölçekleme algoritması uygulandı.
Kaynak: Focus Home Interactive
Off-road simülasyonu SnowRunner, 28 Nisan 2020’de PC (Epic Games Store), PlayStation 4 ve Xbox One için yayınlanacak.
SnowRunner forumu için tıklayın.
SimülasyonTÜRK