in , ,

Yeni Microsoft Flight Simulator – Ses Atmosferi “yeni ses motoru, gerçek 3D ses deneyimi, doppler etkisi” 5. Bölüm [Türkçe Çeviri]

Yeni Microsoft Flight Simulator – Ses Atmosferi “yeni ses motoru, gerçek 3D ses deneyimi, doppler etkisi” 5. Bölüm [Türkçe Çeviri]

Yeni uçuş simülatörü Microsoft Flight Simulator için eklenen yeni ses motoru ile daha gerçek bir 3D ses deneyimi yaşatılıyor. Simüle edilen aerodinamik rüzgar akışı ile uçağa etkisini gerçekte olduğu gibi akustik bir şekilde duyabiliyoruz. Yeni MFS ses konusunda da üstünlük sağlıyor. Asobo stüdyosunun ses yönetmeni Aurélien Piters anlatıyor. Türkçe çeviri olarak okuyabilir ve videosunu izleyebilirsiniz.


Herkese merhaba. Ben Aurélien Piters, Asobo stüdyolarında ses yönetmeniyim ve bu bölümde yeni Microsoft Flight Simulator’ın ses özelliklerini tanıtacağım. Yeni ses teknolojilerini tanıtarak başlayacağım. Nelerin geliştirildiğine ve bu yeni araçların doğru bir ses ortamı oluşturmamıza nasıl yardımcı olduğuna değineceğiz. Ardından size uçak seslerini nasıl oluşturduğumuzu, bunları nasıl kaydettiğimizi ve simülasyondaki kayıtları nasıl kullandığımızı göstereceğim. Bu bölümün sonunda dünya ve hava durumu hakkında konuşacağım. Ve meslektaşım Lionel’in “Dünya gerçekten büyük” dediği gibi, ses tasarımları uçuş simülatöründe dünyayı desteklemek ve geliştirmek için burada.

Ses motoru tamamen yenilendi ve şimdi Audiokinetic Wwise sistemi kullanılıyor. Wwise, gerçek zamanlı ses efektleri veya dinamik karıştırma gibi en son etkileşimli ses teknolojilerini kullanmamızı sağlıyor. Bu yeni teknolojiler bize geniş çalışma alanı sağlıyor ve güneş yansımalarını, kokpit akustiğini ve hatta doppler etkisini bile simüle etmemizi sağlıyor. Ancak bizim için en önemli şey sesi simülasyona aktarmaktı, yani simülasyondaki her ses simülasyon değişkenlerine bağlıydı. Böylece ses daha hassas algılanabiliyor ve gerçeklik hissi yaratıyor. Örneğin rüzgar kuvvetleniyorsa veya uçağınız titriyorsa bu değişiklikler sese anında yansıyor. Bu da simülasyona inanılmaz bir gerçeklik hissi veriyor.

İyi haber şu ki, SDK artık tüm simülasyon değişkenlerine erişmenize izin veriyor. XML dosyalarını ve Wwise’ı kullanarak sesi uygulamak için yeni bir yöntem oluşturduk. Tüm bu dosyalar simülasyon severler tarafından erişilebilecek ve böylece ince ayarlar yapabilir ve hatta ses ekleyebilirsiniz. FSX’in eski ses içeriğinin yeni Microsoft Flight Simulator’da hala kullanılabilir olmasını sağladık. Uçaklar için en önemli şey her uçağın ses özelliğini yansıtmaktı. Bunun için en iyi çözüm, doğru bir sonuç almak için bunları kayıt altına almaktı. Uçak üreticileriyle yaptığımız ortaklık sayesinde, uçak fabrikasını ziyaret edebildik ve uçaklara tam olarak erişebildik. Yüksek kalitede kayıt yapmamızı sağlayan bir kayıt cihazı oluşturduk.

Kokpit ve dış perspektif için on altı ses kanalı olacak. Her mikrofon belirli perspektif öğelerini kaydediyor. Ön pervane, yan pervane, yakın egzoz, uzak egzoz gibi sesler. Bu modüler yaklaşım, her bir ses kaynağı için özel ses ölçüm cihazları oluşturmamızı sağlıyor. Bu da gerçek bir 3D ses deneyimi getiriyor. Örneğin, egzoza yaklaştığınızda daha fazla ses duyacaksınız. Oyundaki konumunuza göre de aynı şeyi duymaya devam etmeyeceksiniz. Motorun yanı sıra kokpit düğmelerini, anahtarları, aletleri ve hatta kapakları da dikkatle kaydettik.

Son olarak, “audio convolution” teknolojisi sayesinde kokpit akustiğini kaydedebildik. Bu da kokpitte gerçekte duyduğunuz gibi herhangi bir ses veya gürültüyü tasarlamamıza olanak sağladı. Örneğin, yeni sesler oluşturmak istiyorsanız, bunları kokpitin akustik alanında çalmanıza izin verecektir. Böylesine gerçekçi ve ayrıntılı bir dünyayla uçakların ve her ses kaynağının çevreye tam olarak entegre olmasını istedik, sesin dünyada karşılığını bulmasını istedik. Bunun için, seslerin zayıflatılmış ve yansıtılmış formatlarını tamamen sıfırdan çalışmamız gerekiyordu. Örneğin, uzaktan geçerken sadece motorun doğrudan sesini duymakla kalmaz, aynı zamanda tüm ses yansımalarını da duyarsınız. Gerçek hayatta olduğu gibi, etrafınızdaki dağlar nedeniyle ses size geri yansıyor.

https://www.instagram.com/p/B7k7PPbJOpo/

Dahası, ses ortamının bir diğer önemli yönünü, doppler efektini de tamamen yeniden tasarladık. Yakından geçen uçağın hızına ve kendi hızınıza bağlı olarak, motor eğimi gerçek hayatta olduğu gibi modüle edilecektir. Zayıflatma, yansıma ve doppler etkisi/efekti, yeni Microsoft Flight Simulator’ın sonik kaynağını doğruluyor ve doğal bir his veriyor. Daha önce de söylediğim gibi, simülasyon ve ses ortamı arasındaki bağlantı bizim için gerçekten önemliydi.

Ve bu kez simülasyon tarafından hesaplanan fizik ve aerodinamik matematiğini uçağın nasıl davrandığını test etmek için kullanıyoruz. Uçağınız sallandığında veya mükemmel iniş yapmaktan uzak olduğunuzda, uçağın etkisini ve fiziksel yansımalarını duyacaksınız, inişinizin ne kadar başarılı olduğunu belirlemek için bu gerçekten yararlı bir geri bildirim olacak. Ayrıca, rüzgâr seslerini kullanarak uçaktaki aerodinamik rüzgâr akışını simüle ettik, özellikle daha fazla yaratıcılığa sahip olabileceğimiz harici görünümde, gerçek uçak hareketlerinizi duyabileceksiniz. Yeni uçuş simülatöründe bir uçağın inebileceği her yere inebileceksiniz, yani iniş yaptığınız yerin ses manzarasını duyabileceksiniz. Simülasyonun arazi sınıflandırma verilerine dayanan bir biyom sistemi oluşturduk. Nerede olduğunuza bağlı olarak farklı sesler duyacaksınız. Örneğin, Afrika savanında Alaska bölgesinden çok farklı türde bir fauna sesi alacaksınız. Ayrıca gece ve gündüz ses ortamını gece saatlerinde farklı bir ambiyansla simüle ettik.

Havacılıkla ilgili daha fazla ses konusuna gelirsek, çevredeki uçakları ve hatta kara taşıtlarını da duyabileceksiniz. Bu tasarımdaki fikrin arkasındaki mantık, ses sistemi sayesinde daldırma gücünü artırmak ve dünyanın yansıttığı her hikâyeyi desteklemekti. Hava durumu kendi hikayesini anlatıyor ve uçuş simülatöründe ince ayar yapmanız gereken birçok değişken var ve her biri sese bağlı. Rüzgarın arttığını varsayalım, sadece uçuş deneyiminiz sırasında rüzgarı hissetmekle kalmayacak, aynı zamanda rüzgarı da duyacaksınız. Tam bir hava deneyimi için yağmur, gök gürültüsü ve hatta fırtınalar da mevcut olacak. Bu bölümü izlediğiniz için Flight Simulator ses ekibi adına teşekkür ederiz. Umarım sizin için yarattığımız dünyayı duymaktan keyif almışsınızdır.

 


Yeni Microsoft Flight Simulator – Kokpitler, Yenilenen Aletli Uçuş Simülasyonları ve Grafikler 4. Bölüm [Türkçe Çeviri]

 

Şubat 2020’de Havalimanları ve IFR tanıtılacak. Onların da çevirilerini yayınlayacağız. Takipte kalın 🙂

Microsoft Flight Simulator 2020 forumu için buraya tıklayın.

SimülasyonTÜRK

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Thrustmaster T16000M TWCS Throttle Gaz Kolu İncelemesi [Video]

X-Plane 11 için yeni Cirrus SR22 G3 GTS uçağı geliyor!