in , , ,

SnowRunner – Arazi Fizikleri “Çamurda, Karda, Suda Sürüş Fizikleri” Pavel Zagrebelniy Anlatıyor!

SnowRunner – Arazi Fizikleri “Çamurda, Karda, Suda Sürüş Fizikleri” Pavel Zagrebelniy Anlatıyor!

Orijinal oyun yaratıcısı Pavel Zagrebelniy, SnowRunner‘ın çamur, kar ve su fiziklerindeki yeniliklerini anlatıyor. Yayınlanan blog yazısında SnowRunner’ın arazi fizikleri anlatılıyor. MudRunner’dan sonra her alanda önemli ölçüde geliştirilen SnowRunner’ın arazi fiziği ve araç davranışında sektörün zirvesinde olmak istiyorlarmış.

 

 

Çamurda sürüş

SnowRunner’da ekstrüde(Extrudable) yüzeyler(çimenler, kir, toprak vb.) ve ekstrüde edilemeyen yüzeyler(asfalt, beton, kayalar vb.) vardır. Ekstrüde edilebilir olan yüzeylerin hepsi farklı bir taban vizkozitesine(viscosity) sahiptir. Kum üzerinde sürerken örnek olarak çimde sürmeye kıyasla sıkışmış olma olasığımız yüksek oluyor.

Not: MudRunner’da tüm yüzeyler aynı vizkoziteye(viscosity) sahipmiş ve bu yukarıda bahsedilen yenilik SnowRunner ile geliyor.

Ek olarak zeminin daha koyu göründüğü yerlerde(koyu “tint” renk tonu var) vizkozite daha yüksek oluyor. MudRunner’da iki renk tonu vardı(çimenli yüzeylerde kahverengi ve diğerlerinde ise yeşilimsi tonlar). SnowRunner’da ise renk tonu renkli bir fırça ile boyanıyor ancak fikir aynı kalıyor(daha koyu = daha fazla vizkozite ve daha yüksek takılma şansı demek).

Araçların araziyi kazma şeklini değiştiren bir başka şey ise “extrusion data/ekstrüzyon verisi” olarak adlandırılıyormuş. Oyunda bunu göremiyoruz ancak harita tasarımcıları bunu özel bir fırça ile boyayabiliyorlarmış. Bu genellikle bataklıkların, çamurlu yolların veya geçilmesi çok zor olan diğer rotaların geçişini zorlaştırmak için kullanılıyormuş.

Not: MudRunner’da bu “hidden extrusion/gizli ekstrüzyonlar” belirli zemin türlerinde(kuru ve sağlam görünen çimenler) çok derin olamıyormuş. SnowRunner’da ise bu olay öngörülebilir hale getiriyor ve daha derin olabiliyor.

Ancak SnowRunner’da temel olarak yeni olan şey ise “wetness mask/ıslaklık maskesi” özelliğidir. Harita tasarımcıları bunu özel bir fırça ile boyuyor ve zemininin ıslak görünmesini sağlıyor. MudRunner’da zemin her yerde kuru görünüyordu.

 

Islaklık maskesi, vizkoziyeti renk tonuyla aynı şekilde etkiliyor. Bu nedenle ıslak yüzeylerde takılma olasılığımız daha yüksek oluyor.

Karda sürüş

Karlı yüzeyler farklı kar derinliğine sahip olabilirmiş. Bunu oyunda yine göremiyoruz(harita editörü kar derinliğini özel bir fırça ile boyuyor) ancak araçlar, karın derinliğine bağlı olarak farklı davranıyor. Derin karlı bir alanda sürerken tekerleklerimizin altından uçan kar parçalarını görebileceğiz ve aracımız farklı davranacak. Bu da aracın zemine ulaşana kadar kar içine batması anlamına geliyor.

Not: Off-road lastikleri hem kar hem de çamurlu ortamlarında aracın off-road kapasitesini geliştiriyor.

Eğer karın altındaki zemin ekstrüde edilemezse(asfalttaki kar yığınından bahsediliyor), araç daha fazla batmaz.

Ayrıca derin karlı yerler her zaman yüksek vizkoziteli bir yüzey gibi davranıyor ve bu nedenle “daha koyu” (“tint/koyu” renk tonu) olan karlı yüzeylerde geçmek çamura göre daha zor değil.

Not: Karlı yüzeylerde ıslaklık maskesi dikkate alınmadığından “ıslak” kar yok.

Kış seviyelerinde, ekstrüde edilemeyen yüzeyler ıslaklık maskesi ile birlikte buz görevini görüyor. Araçlara özel tekerlek takmadığınız sürece buz üzerinde doğal olarak kayıyorlar.

Hem karlı hem de çamurlu ortamlar için her zaman araç kütlesi ile arazi davranışı arasında bir denge olduğu belirtilmiş. Yüklü araçlar daha derine batar, tekerlekler zeminde daha iyi çekiş gücüne sahip olur.

ancak tabii kütlesi düzgün dağıtılırsa!

Yukarıda ve aşağıdaki görüntülerde yüksüz, kötü çekişi olan aracın battığı ve yüklü olduğu için iyi bir çekişe sahip olan kamyonun daha derine dalarak yol aldığı görülüyor. Kamyon kasasında yük olmazken bağlanan römorka yük eklenmiş ve ortaya kötü bir çekiş çıkmış.

Suda sürüş

SnowRunner’ın su sistemi MudRunner’da olduğu gibi farklı hızla akabiliyor. Bir nehri geçerken doğal kurallar geçerlidir. Ağır araçlar ve mevcut araçlar daha az etkilenir ve daha hafif araçlar ise yüzer ve alaboraya daha yatkındır.

SnowRunner’da yeni olan şey ise araçlar artık farklı şnorkeller takabilecek(maksimum su derinliğine göre) ve hasar almadan geçebilecekler.

 

 

SnowRunner forumu için tıklayın.

 

SnowRunner’ın 2020 başında PC’de Epic Games Store ve konsollar için ise PlayStation 4 ve Xbox One için yayınlanması planlanıyor. Saber Interactive tarafından geliştiriliyor ve Focus Home Interactive dağıtacak.

SimülasyonTÜRK

4 Comments

Leave a Reply

mustafacan için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

American Truck Simulator’ın Idaho eyaletinden şafak vakti görüntüleri

Euro Truck Simulator 2 – İber Yarımadası’nın ekolojik bölgelerinden ekran görüntüleri