in , , , , ,

SCS Blender Tools 1.0 Yayımlandı!

SCS Blender Tools 1.0 Yayımlandı!

SCS Software’ın modlama için geliştirdiği eklenti tam sürümüne kavuştu!

scs_blender_tools_06

Uzun süredir Blender programına geliştirilen SCS Blender eklentisinin 1.0 sürümü yayımlandı. Modlayıcılar için alternatif eklenti olan SCS Blender tools yaklaşık iki yıllık bir sıkı çalışmanın ardından sunuldu. 1.0 sürümünde artık her imkanı sunuyor. Kamyon oluşturma, AI araç ortamı, modeller, prefabrik yapılar desteği dahil olmak üzere tüm olası yer belirleyici AI trafik hatları bu eklenti ile yapılabiliyor.


 

Ayrıntılara girmeden önce SCS Blender Tools için daha önce yayımlanan blog yazıları sizlerle paylaşmak istiyoruz.

SCS Blender Tools – İlk Adım

SCS Blender Tools – Dorse Export Desteği

SCS Blender Tools – Tam Teşekküllü Kamyon Oluşturma Hattı


 

 

company_shaded

Bu eklentiyle modlama yapanların başarısını gördüklerini belirtiyorlar. ETS 2 çıktıktan 3 yıl sonra gelmesi onları rahatsız etmiş değil çünkü Euro Truck Simulator 2 American Truck Simulator oyunlarının uzun ömürlü olduklarına inanıyorlar. Kesinlikle yıllarca bunları geliştirmeyi planladıkları ve World of Trucks ile birlikte tek çatı altında onların bağlanacını tekrar dile getiriyorlar. Bununun heyecan verici birçok modlama yapma fırsatını vereceğini de ekliyorlar.

World of Trucks adı altında her iki oyun da birleştidiğin daha fazla daha ayrıntılı daha farklı modlar gelecektir. SCS Software bunun için Blender programı üzerine geliştirdiği eklentiyi tamamladı ve bu desteğini sürdürecek. Çünkü sürekli geliştirilen bir oyun motoru ve onun yapımları var.

SCS Blender Tools yazısı birçok teknik teri içeriyor. Sizlere bu şekilde aktarmak zorundayız. SCS ekibi açıklamasına aynen devam ediyor.

Ancak daha da önemli kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler için yeni fırsatları anlatmak istiyorlar(User-Generated Content).

Counter Strike: GO, Team Fortress 2 veya Dota 2 gibi oyunlarda Valve’in yaptıklarını görmek birçok oyun geliştiricisi içi ilham kaynağı olmuştur. Onlar yani Valve’ın topluluk ile işbirliği yaparak UGC yani kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerin bütünleştirme kabiliyeti muhteşemdir.

Yaklaşan Steam Workshop(atölye) desteği ile birlikte mod yaratıcıları resmi kanal aracılığıyla yaptıkları en iyi modlarını sunma fırsatını yakalamak için davet ediliyorlar. Ya da standart oyun içeriğinin bir parçası olacak iş modelini izin verilebilir. (Topluluk tarafından geliştirilen ek paketler vb.)

Daha önce de duyurulan bu özellik yakında sunulacak. Böylece mod paylaşımının kalitesi yükselecek. Resmi ortaklıktan bahsettiği şey diğer simülasyon oyunlarının uyguladığı stratejidir. Geliştirilen modlar ücretli veya ücretsiz bir şekilde oyuna resmi olarak eklenebilir. Yani bir harita oyuna eklenebilir ve bu resmi olur. Hem mod geliştiricisi hem de yapımcı kazanır. Böylece süreç hızlanır. (Bu gerçekten ciddi bir adımdır. Ve şimdiden modlama öğrenmeye başlarsanız iyi olur.) Fakat bunu düşünmeye başlayınca böyle bir içeriğin standart eklenti ile muhafaza edilmiş olması gerektiğini belirtiyor. Kontrol altına alınan bu eklentiyle gerektiğinde yani SCS Blender Tools yazılımından bahsediliyor müdahele edilebilecek.

SCS oyunlarının formatlar değişiyor. Modlayıcılar için herhangi bir şey değiştiğinde kolaylıkla güncellenmesi gerekir. Yeni gelen özellikler, yeniden düzeltmeler, eski modellerin yeniden düzenlenmesi ve çıkarılması gibi.

  1. parti eklentiler oyun motorunun formatları değişirken uyumlu olana kadar zaman geçiyor ve haliyle burada resmi bir eklentinin olması gerektiği yani resmi modlar için onlar tarafından oluşturulmuş desteklenen sürekli geliştirilecek olan resmi bir eklenti gerekiyor.

 

SCS Blender Tools versiyon 1.0

gas_shaded

Önceki sürüm yani Tam Teşekküllü Kamyon Oluşturma Hattı‘ndan sonra eklentiye eklenen ve değiştirilen özelliklerin listesi;

Türkçeleştirilecek. Bekleyiniz.

  • Extensive shader preset library covering all player needs
  • Complete support for Prefab Locators including import/export
  • Material Aliasing implementation
  • Material Flavor system implementation (less shader presets, bigger shader repository)
  • New system for printing warnings and errors in 3D viewport (no need to check console result for warnings)
  • Shaders color management overhaul giving quite same result in Blender as in game
  • Vertex color alpha support as additional vertex color layer
  • Custom normals import
  • Proper handling for meshes with back faces on import
  • Proper handling of initially scaled bones
  • Preview of textures when user is selecting them in file browser

cross_shaded


Başlamak için gerekli bilgi ve bağlantılar

 

GitHub Wiki

Wiki muhtemelen SCS Blender Araçları bilgi tabanı için en önemli yerdir. Orada araçları kullanmaya başlamak için yapılması gereken adımları bulacaksınız. Ayrıca SCS Blender Tools için indirme bağlantılarını bulabilirsiniz.

https://github.com/SCSSoftware/BlenderTools/wiki

Forum

SCS Blender Tools için özel bir forum bölümü oluşturuldu. Eğer araçta bir hata bulduğunu hissediyorsanız ya da onlar hakkında bir şey sormak ya da sadece başlangıç bilgilerini diğer kişilerle paylaşmak istiyorsanız kullanabilirsiniz.
http://forum.scssoft.com/viewforum.php?f=159

ETS2 web, mod page

Euro Truck Simulator 2 web sayfasının mod bölümü ile başlayabilirsiniz. Sayfada başarılı bir mod oluşturmak için SCS Blender Tools dışındaki tüm program ve rehberlere yer verilmektedir.
http://www.eurotrucksimulator2.com/mod_tools.php


 

*Euro Truck Simulator 2 Türkiye www.eurotruck2.com

SimülasyonTÜRK

3 Comments

Leave a Reply

One Ping

  1. Pingback:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

BeamNG.drive Offroad Turu (Video)

ARK: Survival Evolved’ı 32 Dakika Denedik