in , , , ,

PCSimulators sitesinin SCS Software ile yaptığı röportajın Türkçe çevirisi!

PCSimulators sitesinin SCS Software ile yaptığı röportajın Türkçe çevirisi!

SCS ne anlama geliyor? Ne zaman kuruldu? ECS ne durumda? ETS 2 ve ATS’de kaç satırlık kod var?

PCSimulators.org adlı site SCS Software ile küçük bir röportaj gerçekleştirmiş. Sağdan soldan duyduğumuz çeşitli kanallardan bilgi sahibi olduğumuz konulara düzenli bir açıklama getiriliyor.

S. SCS’e neden SCS denilmektedir?

C. Kurucuların ilk harflerinden oluşmaktadır: Sebor, Cesky, Sebor. Daha harika bir şey icat edene kadar yer tutucu olması gerekiyordu fakat bununla yaşamayı öğrendik.

S. Resmi olarak ne zaman kuruldu?
C. SCS markası bu sene birlikte 20 yıldır piyasadadır. Başlangıçta üç kurucunun ortaklığında olan SCS Software 10 yıl önce kayıtlı bir şirkete dönüştürüldü.

S. Takım nerede bulunuyor?
C. Operasyonlarımızın ana üssü Çek Cumhuriyeti, Prag şehrinde yürütülüyor. Dünya’nın her yerinden harici iş arkadaşları, testerlar ve topluluklar ile işbirliği içindeyiz.

S. Takımda kaç kişi var?
C. Şu an Prag ofisinde 100 SCS Software takım üyesi ve dünya’nın her yerinde dağılmış bir düzine harici çalışan bulunmaktadır.

S. En çok hangi ürünler popülerdir?
C. Euro Truck Simulator 2 oyunumuz 5 yıldan uzun bir süredir piyasada satılan 4.5 milyon kopyaya sahiptir ve düzenli olarak 500 binden fazla kişi oynamaktadır. Küçük kardeşi American Truck Simulator ise 1 milyon kopya satış bariyerini kırmaya çok yakındır.

S. Neden kamyon simülatörü yapmaya karar verdiniz?

C. SCS, küçük bütçeli projelerde uğraşan kiralık bir takım olarak çalıştığında bu niş türünün farkına vardı ve gerçekten bunu çok beğendi. O zamandan beri sadık bir şekilde 15 yıl geçti.

S. ETS 2 ve ETS ile gerçek kamyon şoförleri simülatörü test etmeye çalıştılar mı?
C. Oyunlarımızı oynayan ve test eden insanlar arasında birçok profesyonel şoför var. Ayrıca geliştirme takımımızda kamyon şoförü var.

S. ETS 2 ve ATS şu an kaç şehir?
C. ETS 2: 150+ (tüm harita genişlemeleri ve Italia DLC dahil), ATS: 60+ (New Mexico dahil)

S. Kamyonları oluştururken hangi yazılım kullanılıyor?
C. Maya, Photoshop, Blender.

S. Kodlarda hangi programlama dili kullanılıyor?
C. C++ genellikle.

S. ETS 2 kaç satır koda sahip?
C. Motor/oyun tarafında ve ayrıca geliştirme hattında çeşitli destek scriptleri ve araçları ile yaklaşık 1 milyon kod bulunmaktadır.

S. ATS’de kaç satır kod var?
C. Birkaç ince değişiklik ile ETS 2 gibi aynı kod tabanı/araçlar var.

S. ETS 2 ve ATS ilk fikrinden nihai olarak çıkışına ne kadar zaman aldı?
C. Bugüne kadar yaklaşık 10 yıl 🙂 Her ikisinde de hala çok fazla geliştirme var!

S. Coach Simulator yayınlayacak mısınız?, birçok hayran Truck Sim başarısından sonra SCS’in bunu yapmasını istiyor.

C. Laboratuvarımızda otobüsler için birkaç yıldır çalışıyoruz, kuşkusuz ETS2/ATS önceliği aldığından birkaç kez dikkatimiz dağıldı ancak biz vazgeçmiyoruz, bir şekilde otobüsler sürüş evreninde görünecektir.

S. Eğer coach simulator için evet ise ne zaman çıkacak?
C. Bittiğinde. Gerçekten yapmak istediğimiz birçok projeden biridir. Şu an birinci önceliğe sahip değil ancak terk edilmedi; birkaç işi görevlendirildi ve ileriye doğru itilmektedir.

S. Kendi simülasyonlarınızın dışında PC’de sevdiğiniz diğer simülatörler nelerdir?
C. 100 kişi = 100 tat 🙂 (Şirket kurucusu Pavel Sebor’dan bir yorum; Son yıllarda sürüş simülasyonu olmayan örnek olarak Factorio oynadım ancak onlarca yıl içinde SimCity gibi pek çok klasik oldu.)

S. Üretim hattındaki gelecek ürünler hakkında konuşabilir misiniz?
C. Standart güncellemelerin yanında hem ETS 2 hem de ATS için harita genişlemeleri ve diğer küçük DLC’ler üzerinde çalışıyoruz. Birkaç hafta önce ATS: New Mexico harita genişlemesini teslim ettik, yıl bitmeden önce ETS 2 : Italia ve ve ETS2: Special Transport DLC’si çıkacak. Her iki oyun da gelecek yıl ve sonrasında çok daha fazla sevgimizi almaya devam edecek.

Kaynak: PCSimulators.org

Röportaj yapılma tarihi ETS 2’nin yeni DLC’lerinin çıkışından önce olduğu için bazı cevaplar garip gelmiş olabilir.

S. : Soru

C. : Cevap

Lütfen çeviriyi ve ana röportajı kaynak belirtmeden paylaşmayalım!

SimülasyonTÜRK

6 Comments

Leave a Reply
  1. “SCS, küçük bütçeli projelerde uğraşan kiralık bir takım olarak çalıştığında bu niş türünde tökezledi”

    “When SCS worked as team for hire working on small budget projects, we stumbled upon this niche genre”

    “Stumble upon” karşılığı “tökezlemek” değil, “karşılaşmak, denk gelmek” yada buradaki anlamıyla “varlığından haberdar olmak”tır. Yani diyor ki;

    “Şirket olarak değil de kiralık bir geliştirme ekibi olduğumuz zamanlarda böyle bir türün varlığından haberdar olduk”

    ValuSoft için Hard Truck 18 WoS yada diğer oyunları geliştirdikleri zamanlardan bahsediyor.

    • Daha fazla bilgi için
      “ENG 101 ‘Intransitive& Transitive Phrasal Verbs’ with Prepositions” 🙂

  2. ECS açısından birşeyler yapılması lazım derim. DLC ler çok güzel. Şehirler çok güzel. Bir noktada Otobüsler lazım artık. Bi atılım yapılmalı. Gerekirse imza kampanyası başlatılmalı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Cattle and Crops – Teknik Demo v0.0.9.9 Güncellemesi

Car Mechanic Simulator 2018 için Plymouth DLC’si Çıktı!