in , ,

Farming Simulator 22 için daha gerçekçi arazi dokuları: Parallax Occlusion Mapping

Farming Simulator 22‘de yüzeyler çok daha gerçekçi ve doğal görünecek. Parallax Occlusion Mapping teknolojisi, GIANTS Engine 9′a entegre edildi. Parallax Occlusion eğer ayarlarda açılırsa arazi ve diğer yüzyler oyun içerisinde daha ayrıntılı ve dinamik görünmesini sağlıyor. Giants Software yeni blog yazısında FS 22 için eklenen Parallax Occlusion teknolojisinin nasıl çalıştığını anlatıyor.

Parallax Occlusion Mapping nedir?

Palaraks Oklüzyon Haritalama, dokulu bir yüzeyin ayrıntılarına derinlik vermek için kullanılan bir tekniktir. Zeminde hendek açma,  tarladaki lastik izleri gibi örnekler veriliyor. Şimdi ise daha derinler ve nedeni açıklanıyor.

“Paralaks oklüzyon haritalaması, paralaks haritalama tekniğinin bir geliştirmesidir. Paralaks oklüzyon haritalaması, yeni geometri oluşturmak yerine bir yer değiştirme haritası kullanarak dokulu yüzeylerde prosedürel olarak 3D tanım oluşturmak için kullanılır.” Kaynak: Wikipedia

Paralaks Oklüzyon Haritalama, bir 3D modelin geometrik karmaşıklığını azaltıyor. Örnek olarak bir yoldaki çakıl veya bir duvardaki tuğla gibi. Azaltılmış yüzey detayları düz bir dokuya dönüştürülüyor. Model oyunda render/işlendiğinde ise yüzey detayları sözde bir “height map/yükseklik haritası” içine konuyor. Ve aşağıdaki gibi görünüyor.

Yükseklik haritası(height map) temelde düz olan bir yüzeye derinlik katıyor. Yükseklik haritasını tepeler ve vadiler içeren bir coğrafi harita olarak hayal edebilirsiniz. Farklı renkler de farklı derinlikler anlamına geliyor. Yukarıdaki yükselik haritasında göreceğiniz gibi yüzey ne kadar karanlıksa o kadar derindir. Görüntüde saklanan bu bilgilere dayanarak yüzey oyunda yeniden oluşturularak üç boyutlu ve gerçekçi görünür.


Tamam ama neden Parallax Occlusion?

Bu efekti elde etmek için Farming Simulator 22 gibi video oyunlarında Parallax Occlusion Mapping kullanmanın birkaç nedeni vardır. Her şeyden önce sonuç çok gerçekçi görünüyor ve kesinlikle oyundaki yüzeylere derinlik katıyor. Derinlik kazanan yüzeylere aşağıda bakabilirsiniz.

Ve elbette performans dostudur. Paralaks Oklüzyon Haritalandırma derecesi, donanım ve grafik ayarlarınız tarafından belirleniyor. Bu şekilde Farming Simulator her oyuncu için donanım dostu olmaya devam ederken daha da geliştirebiliriz. Sisteminiz bunu halledebilirse ayarları yükseltin ve mümkün olan en iyi sonucu elde edin. Eğer yapamıyorsa endişelenmeyin ve Farming Simulator 22’yi düşük ayarlarla ve Paralaks Oklüzyonu kapalıyken oynamaya devam edebilirsiniz.


Peki oyunda nasıl görünecek?

Yollar, tarlalar, duvarlar ve binalar: Elmcreek, Erlengrat ve… yakında gösterilecek olan üçüncü haritada dolaşırken geliştiricilmiş yüzeyleri her yerde fark edeceksiniz. Burada üçüncü harita için bir easter egg eklenmiş. Yakında ortaya çıkacak.



Hala Parallax Occlusion Mapping üzerinde çalışılıyor ancak bu ilk karşılaştırmalı ekran görüntüleriyle ne bekleyeceğimiz konusunda fikir edinebiliriz. Ve ayrıca Paralaks Oklüzyon Haritalandırması ile Farming Simulator 22 yayınlandığında ve sisteminizde çalışırken efektin canlı oyunlara kıyasla hareketsiz görüntülere düzgün bir şekilde yansıtılmayabileceğini unutmayın.


Giants Software, 3D arazi deformasyonu gibi zor bir olayı yeni oyunda getirmiyor ancak arazi yüzeylerini daha gerçekçi gösteren Parallax Occlusion Mapping ile detaylandırıyor. Bu görüntüler yeni oyunda dümdüz arazi dokularından kurtulmamızı sağlayacak. Bunun gibi pek çok teknik sayesinde FS 22’nin yüzeylerinin ve görsel efektlerin daha kaliteli hale gelmesi gerek. Şu an ilk görüntüler fikir edinmesi açısından güzel oldu canlı oynanışta ve lastikleri izleri gibi karmaşık işlerde daha ayrıntılı görüntülere ihtiyacımız var.

 


Farming Simulator 22 forumu için tıklayın.

SimülasyonTÜRK

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Written by SimülasyonTÜRK

Microsoft Flight Simulator performansı ciddi anlamda yükseliyor!

Yeni nesil X-Plane için Airbus A330 geliyor (önizleme videosu ve yeni ışıklandırma sistemi)