Ana Sayfa Euro Truck Simulator 2ETS 2 Genel ETS 2 – 1.40 Güncellemesi: Yeni Görsel Aydınlatma Sistemi

ETS 2 – 1.40 Güncellemesi: Yeni Görsel Aydınlatma Sistemi

Yazar SimülasyonTÜRK

ETS 2 – 1.40 Güncellemesi: Yeni Görsel Aydınlatma Sistemi

Yeni görsel aydınlatmanın getirildiği 1.40 güncellemesi açık beta olarak Euro Truck Simulator 2 için yayınlandı. Almanya’nın kalan kısımları yenileniyor, Fransa için 2 yeni şehir ve şirketler ekleniyor. Topluluk tarafından heyecanla beklenen yeni ışıklandırma sistemi ile şimdiye kadar ki en büyük değişikliklerden biri yapılıyor. DirectX11‘e geçişin ilk meyvesini yeni ışıklandırma ile alıyoruz. Ve bu sadece bir başlangıç…

SCS ekibi şu an paylaşılan güncellemenin açık betanın ilk sürümü olduğu vurguluyor. Hala yapım aşaması olduğu için üzerinde çalışıldığını ve önümüzdeki birkaç hafta boyunca ayarlamaların devam edeceğini belirtiyor. Stabil sürüme geçene kadar çeşitli beta güncellemeleri ile sorunlar giderilecek ve ışıklandırma iyileştirilecek.
1.40 açık betasında şu an MOD kullanmanız tavsiye edilmiyor. Mod yapımcılarının kendi mod çalışmalarını 1.40 sürümüne uyarlaması gerekecek. Bu nedenle modsuz girmeniz isteniyor. Aksi halde farklı sorunlar yaşayabilirsiniz.

Yeni Görsel Işıklandırma Sistemi

Yeni görsel ışıklandırma sistemi SCS oyunlarının görünümünü iyileştirmek için atmaları gereken yönde sağlam bir adım olmuş. Yeni ışık sistemi tamamen HDR özellikli dahili bileşenlere sahip ve günün her saati veya çeşitli hava koşulları altındaki gün ışığının değişikliklerine çok daha iyi uyum sağlayabiliyor. SCS Software’ın sanat takımları oyun içi dünyadaki nesnelerin tüm kataloğunda yeni ışık sisteminin yeni fiziksel modeli ile daha iyi çalışmak için oyun içindeki tüm 2B/3B varlıkların, kaplamaların ve materyallerin çoğunda dahil birçok değişiklik yapmak zorunda kalmış. Yeni gökyüzü(skybox) dahil olmak üzere bazı dokular biraz daha yüksek çözünürlüğe sahip olacak şekilde güncellenmiş ancak şimdilik orta seviye GPU’larda ve altında makul performansı sürdürebilmek için bu işleri hala belli sınırlar içinde tutuyorlar. Işıklandırma ile ilgili “Under the Hood” serisinde daha ayrıntılı bilgiler ve karşılaştırmalı görüntüler verilecekmiş.
Artık daha doğru bir ışık histogramı mevcut. Güneş açılarına göre bulunduğunuz konumda aydınlatma değişiyor. Günün her saati farklı bir aydınlatma ile karşılaşıyoruz. Şu an 7 normal hava skybox/gökyüzü ve 3 tane de kötü hava koşulu skybox/gökyüzü kaplaması bulunuyor ancak bunu 10×24 olarak aldığımızda çeşitlilik artıyor. Ve buna yine coğrafi konumunuzu da kattığınızda her saat ya da her dakika için güneş açısı ile birlikte gökyüzü değişiyor. 5 dakika önce gördüğünüz ışık ile 10 dakika sonra gördükleriniz arasında farklar oluşuyor. Bu da çok daha fazla varyasyon demek. Yeni hazırlanan skybox sistemi bizlere daha gerçekçi bir gökyüzü sunuyor. Bulutların çeşitliliği, değişimi, geçişleri yeni aydınlatma sisteminde çok daha uyumlu ve doğru bir hale getirilmiş. Işığın daha doğru hesaplaması ile birlikte araç renkleri, genel renk paleti, yansımalar, parlamalar ve ışıkla ilgili aklınıza gelebilecek ne varsa değişiyor. Gerçek ışık değerleri lumen adı verilen şekilde doğru hesaplanıyor ve bunlar gerçek dünya verilerine dayanıyor. Araç takımı mevcut çekicilerin headlight dediğimiz farlarında LED, Xenon, Halojen farkını gerçekte olduğu gibi aktarıyor. Hem renk hem de uzunluk farkını daha doğru bir şekilde görüyoruz. Ve kısa ile uzun far da artık çok daha gerçekçi görünüyor. Geceleyin daha doğru bir karanlıkta sürebiliyoruz.
Şu an oyunda gün batımı ve doğumu inanılmaz şekilde iyi olmuş. Eski ışıklandırma sistemi ile karşılaştırdığınızda o alakasız aydınlatma, renk tonları kaybolmuş durumda.
Araç farlarının diğer nesnelere olan yansımaları, AI trafik araçlarının da aynı şekilde daha iyi yansımalarla gerçekçi görünmesi oyuna gerçekçi bir hava katıyor. Trafikte araçların aydınlatma sistemleri diğer araçlara yansıyor, kendi aracımızdaki yeni yansıma sistemi sayesinde dorsemiz dahil olmak üzere hem çevrede ışıkların yansımasını hem de ai trafiğin yansımasını görebiliyoruz. Headlight sisteminde artık ışık kırılması da var. Ön farlarda ışık uzağa düşmüyor hemen dibine düşüyor ancak performans dikkate alındığı için stop lambaları ve sinyallerde bu tercih edilmemiş fakat onları nda aydınlatması değiştiği için yollara yansıması çok daha iyi olmuş.
İklime göre aydınlatma! SiSL’in açıklamasına göre coğrafi konumunuza göre güneş açıları droğu hesaplanıyor ve aydınlatma değişiyor. Bu kısmen eski sistemde var olan bir özellikti ama doğru ışık hesaplamaları olmadığı için fark edemiyorduk. Şimdi eklenen sistem sayesinde Türkiye’nin Trakya kısmında gördüğünüz gökyüzü ve aydınlatma aynı saatlerde Iberia, İtalya, İskandinavya, Almanya veya Birleşik Krallık gibi ülkelerde daha farklı olabiliyor. Oyunda test amaçlı yaptığımız yayında havanın değişimine direkt tanık olduk. Bulutların azalıp artması ve yine daha iyi şekilde gördüğümüz bulutlardan ve güneş sayesinde oluşan dinamik gölgeler ve ışık hareketleri çok daha fark edilir olmuş.
Sonuç olarak ışıklandırma altyapısı modern bir sistem ile değiştirilmiş. ETS 2 ve ATS’nin böyle daha iyi göründüğü ortada umarız SCS Software ekibi bundan sonra da yeni görsel iyileştirmeler ve efektler eklemeye devam eder. Daha önce açıklanan PBR vizyonu oldukça iyidi. Giderek daha gerçekçi bir ortama dönüşecek olması için heyecanlıyız. Herkesin ellerine sağlık.

Almanya’nın yenilenmesi tamamlandı

Almanya’nın kalan son kısmı 1.40 güncellemesi ile yenileniyor. Ana haritadaki eski kısımları daha gerçekçi ve iyi görünmesi için yeniliyorlar. Hem yollar, binalar, bitki örtüsü yenileriyle değiştiriliyor hem de yol bağlantıları ve manzaralar gelişiyor, yenileniyor. Stuttgart şehri için havalimanı eklenmiş(daha önce burada ortaya çıkmıştı). Ve Dortmund şehri ise Autobahn’ın doğru tarafına aktarılmış. Tekrar belirtirsek bu güncelleme ile Almanya’daki tüm otoyollar ve yolların tamamı yenileniyor. Ek olarak Dortmund, Köln, Düsseldorf ve Duisburg şehirlerininde çevresindeki alanlar ve mevcut yollar yenilenmesi ile birkaç yeni kavşak ve yollar da ekleniyor. Bundesautobahn 7‘nin güney kısmı bu güncellemede yer alacak.

 


Vive La France ! Yeni Şehirler

Iberia genişlemesinde oyuncular ilk kez Avrupa’dan yarımadaya geçiş yapacak. Fransa’nın bulunduğu kara parçası İspanya ve Portekiz’e açılan kapı olduğundan SCS ekibi Vive la France! DLC‘si için ücretsiz bir güncelleme ile 2 yeni Fransız lokasyonu ekliyor. Iberia DLC’sinin çıkışı öncesinde Bayonne, Lacq yerleşimleri eklenecek ve mevcut olan Fransız şehirleri Toulouse ile Bordeaux için ise yeni kavşak bağlantıları ile Iberia’ya gidilmesi sağlanacak. Bunlardan ilki Fransa’nın güneybatısında yer alan Bayonne şehri; Fransız Bask Bölgesi’nin başkenti ve sınıra yakın konumu ile İspanya’ya giden sürücüler için önemli bir bağlantı yeridir. Ayrıca Bayonne şehrinde sürücülerin teslimatlar yapabileceği yerel endüstrilere de yer veriliyor.

İkinci konumun ise Pau Bölgesi’nde bulunan Lacq komünü olduğu açıklandı. Bu küçük köy çoğu kişi için sadecen doğal bir araba yolu olsa da orada büyük bir endüstri bulunuyor. Dünyanın en büyük doğal gaz sahalarından birinin keşfedilmesi ile birlikte burada büyük bir sanayi kompleksi inşa edilmiş. Lacq kasabası bugün Fransa’nın en büyük rafinerisine ev sahipliği yapıyor ve dünyanın en büyük kükürt üreticileri ve ihracatçılarından biri oluyor. Lacq doğal gaz sahası 1950 yılında Total tarafından keşfedilmiş ve 1958 yılında üretime başlanmış.


Super Stripes Paint Jobs Pack Güncellemesi

ETS 2’nin Super Stripes Paint Jobs DLC‘si küçük bir güncelleme alıyor. Paketin içerisindeki iki boyama artık kişisel dorselerde kullanılabilecek. Ayrıca Kasım 2020’de Facebook sayfalarında bir oylama favori iki tasarımı belirlemişlerdi.

Açık beta boyunca lütfen tüm modlarınızı kapatarak giriniz.

Özellikler

Grafikler

  • Yeni görsel ışıklandırma sistemi

Harita

  • Almanya’nın geri kalan kısmı yenilendi: Güney Almanya’daki yollar ve şehirler
  • Fransa için yeni şehirler Bayonne, Lacq

Araç

  • Kişisel dorseler için iki yeni boyama(Super Stripes Paint Jobs Pack)

Modding

  • Yeni görsel ışıklandırma sistemi altyapısı

 


Modding Wiki sayfasında haritalar için ses katmanı desteğinin eklendiği belirtilmiş. Materyaller, shaderlar, harita, araçlar, lamba mantığı, render ve hava durumu verileri yeni ışıklandırma sistemi ile değişiyor.


Steam’de açık betaya nasıl katılırım?

Steam oyun kütüphanesini açın. Euro Truck Simulator 2 üzerine gelerek sağ tıklayın ve Özellikler penceresini açın. BETALAR sekmesinde public_beta → 1.40 beta seçin. Şifre girmenize gerek yoktur. Güncelleme yüklenmeye başlayacaktır.


1.40’ın açık beta sürümünde bulduğunuz hataları ve geri bildirimlerinizi buradan iletebilirsiniz. Modlama değişiklikleri için ise modding wiki kısmına buradan ulaşabilirsiniz.


Euro Truck Simulator 2 forumu için tıklayın. (1.40 güncellemesi, haberler, tartışmalar, rehberler, ekran görüntüleri)

SimülasyonTÜRK


Yeni görsel ışıklandırma için daha önce şu şekilde açıklama yapılmıştı:

İyi haber ise ilk kez yeni ışıklandırmaya ait bazı ekran görüntüleri paylaşılmış oldu. SCS CEO’su gözle görülür iyileştirmeler eşiğinde olduklarını belirtiyor. Uzaktan çalışarak ve Discord üzerinden sohbet ederek hatta bazıları ise aylarca evde eğitim gören çocuklarla birlikte mutfak masalarını kullanarak inanılmaz şeyler yapmayı başarmış. Işıklandırma sistemindeki değişikliklerin ikinci aşaması onlar için büyük bir projedir. Oyunlardaki tüm ışık kaynaklarının yoğunlukları, güneş ve ampul arasındaki uygun büyüklük dereceleri farklılığıyla artık gerçek dünya değerlerini temsil edebiliyor. Tüm dahili render işlemi tamamen HDR sisteminde gerçekleşiyor ve bir dizi post-processing adımları ile kamera pozlama aşamasında sonucun net ve inandırıcı olmasını sağladığını görebilirsiniz. Tam güneş ışığı altında ya da karanlık bir tünelde veya şiddetli bir yağmurda olun yeni birleşik sistem her zaman tutarlı görseller üretilmesini sağlıyor. Yeniden çalışmanın bir parçası olarak yıllar içinde oluşturulan hemen hemen tüm oyun varlıkları(assets), tüm gökyüzü(skybox), bitki örtüsü, kayalar(taşlar vs.), binalar, tüm araçlar, her kaplama ve doğal olarak ilgili tüm ışık bağlantılarını yeni sistem için manuel olarak düzenlemeleri gerekiyormuş. Buna parantez açarsak oyunda gördüğümüz her ışık noktası yeni sistemde doğru ve düzgün çalışması için kontrol edilip düzenleniyor. Bu sanatta yapılan inanılmaz miktarda değişiklik ve programcıların kitaptaki tüm hileleri kullanarak grafik hattını, gölgelendiricileri(shader) ve araçları(tools) değiştirmek için uzun yıllar süren çalışması ile böylece oyunların teknik gereksinimlerini büyük ölçüde arttırmıyor. Tekrar bir parantez açıyoruz; Yapılan çalışmalar planlı ve profesyonel olduğu için günümüzün popüler sistemleri ve bilgisayar düzenlerinde zaten çoğu oyun tarafından kullanılıyor ve bilgisayar üstesinden gelebiliyor haliyle SCS ekibinin yaptığı bu çalışmalar mevcut grafik kartları, işlemcileri olması gerektiği gibi kullanıyor. Oyunların teknik gereksinimlerini büyük ölçüde yükseltmiyor.

Hem ATS hem de ETS 2 geliştirici takımları her iki oyunun tüm modellerini ve kaplamalarını elden geçiriyor ve yeniden düzenliyor. Tam gaz ilerleyen bu takımlar eski kodlar ve varlıklar(3D assets) için artık daha fazla güncelleme yayınlama şansına sahip değil. Iberia DLC’si çıkışta yeni ışıklandırma sisteminden yararlanan ilk büyük sürüm olacak. Tüm bunlardan önce ise 1.40 güncellemesi ile her iki oyuna da yeni bir ışık getirecek ve oyunun görünüşünü tamamen değiştirecek. Temel oyun içeriği ve herhangi bir DLC bundan faydalanabiliyor.

Yeni sistemde tüm ışıklandırmayı yeniden başlatmanın çok önemli bir adım olduğu ve diğer şeylerin yanı sıra daha çeşitli hava durumlarını ve daha destansı HDR skybox‘ları sunmalarını sağlayacak. Bunun yolun sonu olmadığı ve sadece bir kilometre taşı olduğunu ekliyor. Programcıların ise ek motor optimizasyonları ve hızlandırmaları için daha fazla dahili projesi(internatl projects) bulunuyor ve önümüzdeki yıl bu konuda daha fazla iyileştirme görmeyi umuyorlar. 1.40 sürümünde yeni bir kararlı noktaya ulaşmak sanat departmanının gelecekte tamamen PBR etkinleştirilmiş bir üretim hattı vizyonu takip etmesine olanak tanıyacak ve böylece görsel kalite daha da gelişerek devam edecek. SCS Software CEO’su Pavel Sebor mesajını yıllarca süren destek sayesinde her güncelleme ve DLC ile oyunu yeni sınırlara taşımaya devam etmeleri için onlara motivasyon verdiğini tüm hayranları olmasa burada olamayacaklarını belirterek sabırları için teşekkür ediyor.


ETS 2’nin Iberia DLC’si ertelendi, yeni grafikler ortaya çıktı! 1.40 ile yayınlanacak…

ETS 2’nin Iberia genişlemesi için Vive la France DLC’sine yeni bağlantı yolları ve şehirleri ekleniyor…

ETS 2 – 1.40 güncellemesinde Almanya’nın geri kalan kısmı yenileniyor (yeni ışık sistemi görüntüleri)

2 yorum
0

Bu yazıları da okuyabilirsin

2 yorum

Avatar
yaşar Şub 6, 2021 - 12:27

yeni araçtan haber yok mu? halihazırda güncellenmesi gereken tırlar var

Cevapla
Avatar
Kıpkıp Şub 9, 2021 - 14:25

Çekici model yenilenmelerinin yapılması gerek.Mevcut çekiciler düşük modellerde kalmış durumda.

Cevapla

Yorum yazın