in , ,

American Truck Simulator’da Kaputun Altı! – ABD Trafik Tabelaları Nasıl Hazırlanıyor?

American Truck Simulator’da Kaputun Altı! – ABD Trafik Tabelaları Nasıl Hazırlanıyor?

SCS Software, Kaputun Altı serisine 4. makale ile devam ediyor. Bu kez oyunlarında geliştirdiği ve özellikle American Truck Simulator üzerinden trafik tabelaları ve işaretlerinin nasıl yapıldığını anlatıyor.

 

Başlayalım! Ama önce bu geliştirmelerin hem Euro Truck Simulator 2 hem de American Truck Simulator için olduğunu belirtelim. Daha çok ATS üzerinden anlatılmış.

SCS Software’ın deneyimi ve ekibinin boyutu büyüdükçe oyun dünyasının çeşitli yönlerine daha fazla dikkat ve gelişim zamanı ayırmayı göze alıyor. Trafik tabelaları da burada bir istisna değil. Geliştirmenin ilk yıllarında nispeten daha küçük bir geliştirme ekibi ile projeyi makul bir sürede tamamlayabilmek için birçok kısayol ve basitleştirme gerçekleştirmişler. Şimdi geriye dönüp baktıklarında California ve Nevada eyaletlerinde kullanılan trafik levhaları düzenlemesinde ilk arzulanan şeyleri bıraktılarını fark etmeleri ve Avrupa’da bulunan bir geliştirici bakış açısından mantıklı bir sistem olduğunu düşünmüşler ve bilmeden tüm bu mantıksal sistemin önemli yapı taşlarını ihmal etmişler. Buun sonucunda geçtiğimiz yıl araştırmaya daha fazla odaklanılarak, yol tabelaları/levhaları için daha fazla insan gücü ayırmışlar. Özellikle ABD yollarındaki tecrübeli şoförler için bu trafik levhaları New Mexico’da çok belirgin olacak. Yani burada özetle bu düzenlemelerin en belirgin şekilde gerçeğe göre New Mexico’da yapıldığını göreceğiz.

Elbette bu sadece birbirinden ayrı levhaların, şekillerinin, renklerinin, numaralandırılmalarının veya onlara uygun yazı tipi seçiminin görünümüyle ilgili değil bu tartışılamaz bir konu. Bileşenlerden bir levha oluşturabilmek için ellerinde çok esnek olan bir araç setine sahipler. Belli bir eyalete veya bölgeye özgü farklı kutuplar gibi belirli ayrıntıları seçebiliyorlar. Ama sonuçta bu tüm sistemle ilgili.

New Mexico DLC’si yeni trafik levhaları yapı taşlarından yararlanarak yeni bir çağın başlangıcının işaret ediyor. Yeni set aynı zamanda şu an geliştirme aşamasında olan bir sonraki American Truck Simulator oyun dünyası bölgesini inşa etmek için de kullanılıyor.

Gelecekteki oyun güncellemelerinde ise American Truck Simulator’ın eski eyaletlerini tekrar gözden geçirmek ve levhaları daha doğru yapmak için ayrılmış bir plan ve kapasiteleri var. Yani California, Nevada ve Arizona’da ileride iyileştirmeler olacak.

Resimlerde görebileceğiniz gibi SCS’in varlık tasarımcıları 200’den fazla yeni trafik levhasının bulunduğu bir set oluşturdu. Bununla birlikte SCS Software’ın programlamacıları, harita tasarımcılarının trafik levhalarını taban ve bilgi bölümünü çeşitli seçeneklerden kullanmasına ve birleştirmesine imkan sağlayan yeni bir sistem geliştirdi. Bu verimli yeni sistem sayesinde daha tipik olarak kullanılan metal yerine ahşaptan yapılan trafik levha direkleri için yarar sağlayacaktır.

Karayollarında sadece üstte duran trafik levhaları vardı. Artık olmayacak çünkü trafik levhaları için birkaç yeni yerleşim türü oluşturuldu. Gerçek hayatta olduğu gibi karayolu köprülerinin altından geçerken ve yol kenarlarındaki ses bariyerlerine yapıştırılmış yerleştirilmiş levhalar vb. tabelalar olacak. Standart üstte duran levhalar için bazı ayarlamalar ve yükseltmeler de yapılıyor. Artık çıkış numarasının yerleştirme ve yerleşim arasındaki farklar gibi küçük ayrıntıları bile değerlendirebileceğiz. Bütün bu güncellemelerle eyalet başına mümkün olduğunca çok sayıda özelleştirme ayırmaya çalışılıyormuş.

Yaklaşan kavşağın şematik bir çizimini gösteren bazı diyagram(resimli olabilir?) trafik levhalarını da görmeyi dört gözle bekleyebiliriz. Ayrıca karayolları levhaları üzerinde “control cities” ile daha iyi çalışılabilecek.

Sonuç itibariyle levha yerleşimleri oyun dünyasının 1:20 ölçeğinden gerçeğe kıyasla biraz sınırlı olsa da amaçları American Truck Simulator’da %100 gerçekçi yol levhaları oluşturmak.

SCS Software makaleyi burada noktalıyor. Bir sonraki “Under The Hood” serisi makalesi için tavsiyenizi burada bekliyor.

Kendi fikrimi belirtmek gerekirse yine yeni bir eyalette yeni bir teknik görüyoruz. Her yeni DLC’de aynı çalışma tarzını kullanmaları şaşırtıcı hep değişiyor, hep yenileniyor. Bir sonraki DLC’de bizlere bu tarz olan hangi yeni yöntemi sunacaklar çok merak ediyorum. New Mexico DLC’si 9 Kasım’da çıkıyor. 🙂

Bir sonraki eyalet neresi?

Daha önce SCS takımının ATS’de kuzeybatı ve güneydoğu’da çalıştıkları açıklanmıştı. Eee tabii ortaya bir sürü ipucu çıktı. Bir sonraki eyalet Oregon! California’nın kuzeyinde yer alan başkenti Salem ve en büyük şehri de Portland olan pek çok nehrin bulunduğu eyalet olacak.

 

Daha önce paylaşılan makaleler;

SCS Software Kaputun Altını Gösteriyor #3: Bitki Örtüsü

SCS Software Yine Kaputun Altını Gösterdi – Bölüm #2 Modeller ve Varlıklar

 

 

American Truck Simulator’da Kaputun Altı Gösterildi!

SimülasyonTÜRK

2 Comments

Leave a Reply
  1. SELAM MERHABA ARKADAŞLAR BEN FURKAN AKSU EURO TRUCK SİMULATOR 2 İLE İLGİLİ YENİ BİR HABER YOK MU YENİ ÇIKACAK OLAN SPECİAL TRANSPORT DLC’Sİ STEAM SAYFASINDA NE ZAMAN OLACAK ÇIKIŞ YAPACAK İTALYA DLC’Sİ’DE ÇIKSIN ETS 2’NİN 1.29 GÜNCELLEMESİ’DE GELMELİ ARTIK VE SCANİA S VE R ÇEKİCİLERİ ARTIK OYUNA EKLENSİN BU KONUM İLGİLİ BENİMLE İLETİŞİME GEÇERSENİZ SEVİNİRİM

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

SpinTires: MudRunner’ın İlk Güncellemesi Duyuruldu!

Farming Simulator 17’nin Straw Harvest DLC’si Çıkış Tarihi [Video]