American Truck Simulator'da Kaputun Altı! - ABD Trafik Tabelaları Nasıl Hazırlanıyor?
Connect with us

American Truck Simulator Haber

American Truck Simulator’da Kaputun Altı! – ABD Trafik Tabelaları Nasıl Hazırlanıyor?

SCS Software, Kaputun Altı serisine 4. makale ile devam ediyor. Bu kez oyunlarında geliştirdiği ve özellikle American Truck Simulator üzerinden trafik tabelaları ve işaretlerinin nasıl yapıldığını anlatıyor.

Simülasyon Türk

Yayınlama zamanı:

Tarih:

American Truck Simulator’da Kaputun Altı! – ABD Trafik Tabelaları Nasıl Hazırlanıyor?

SCS Software, Kaputun Altı serisine 4. makale ile devam ediyor. Bu kez oyunlarında geliştirdiği ve özellikle American Truck Simulator üzerinden trafik tabelaları ve işaretlerinin nasıl yapıldığını anlatıyor.

 

Başlayalım! Ama önce bu geliştirmelerin hem Euro Truck Simulator 2 hem de American Truck Simulator için olduğunu belirtelim. Daha çok ATS üzerinden anlatılmış.

SCS Software’ın deneyimi ve ekibinin boyutu büyüdükçe oyun dünyasının çeşitli yönlerine daha fazla dikkat ve gelişim zamanı ayırmayı göze alıyor. Trafik tabelaları da burada bir istisna değil. Geliştirmenin ilk yıllarında nispeten daha küçük bir geliştirme ekibi ile projeyi makul bir sürede tamamlayabilmek için birçok kısayol ve basitleştirme gerçekleştirmişler. Şimdi geriye dönüp baktıklarında California ve Nevada eyaletlerinde kullanılan trafik levhaları düzenlemesinde ilk arzulanan şeyleri bıraktılarını fark etmeleri ve Avrupa’da bulunan bir geliştirici bakış açısından mantıklı bir sistem olduğunu düşünmüşler ve bilmeden tüm bu mantıksal sistemin önemli yapı taşlarını ihmal etmişler. Buun sonucunda geçtiğimiz yıl araştırmaya daha fazla odaklanılarak, yol tabelaları/levhaları için daha fazla insan gücü ayırmışlar. Özellikle ABD yollarındaki tecrübeli şoförler için bu trafik levhaları New Mexico’da çok belirgin olacak. Yani burada özetle bu düzenlemelerin en belirgin şekilde gerçeğe göre New Mexico’da yapıldığını göreceğiz.

Elbette bu sadece birbirinden ayrı levhaların, şekillerinin, renklerinin, numaralandırılmalarının veya onlara uygun yazı tipi seçiminin görünümüyle ilgili değil bu tartışılamaz bir konu. Bileşenlerden bir levha oluşturabilmek için ellerinde çok esnek olan bir araç setine sahipler. Belli bir eyalete veya bölgeye özgü farklı kutuplar gibi belirli ayrıntıları seçebiliyorlar. Ama sonuçta bu tüm sistemle ilgili.

New Mexico DLC’si yeni trafik levhaları yapı taşlarından yararlanarak yeni bir çağın başlangıcının işaret ediyor. Yeni set aynı zamanda şu an geliştirme aşamasında olan bir sonraki American Truck Simulator oyun dünyası bölgesini inşa etmek için de kullanılıyor.

Gelecekteki oyun güncellemelerinde ise American Truck Simulator’ın eski eyaletlerini tekrar gözden geçirmek ve levhaları daha doğru yapmak için ayrılmış bir plan ve kapasiteleri var. Yani California, Nevada ve Arizona’da ileride iyileştirmeler olacak.

Resimlerde görebileceğiniz gibi SCS’in varlık tasarımcıları 200’den fazla yeni trafik levhasının bulunduğu bir set oluşturdu. Bununla birlikte SCS Software’ın programlamacıları, harita tasarımcılarının trafik levhalarını taban ve bilgi bölümünü çeşitli seçeneklerden kullanmasına ve birleştirmesine imkan sağlayan yeni bir sistem geliştirdi. Bu verimli yeni sistem sayesinde daha tipik olarak kullanılan metal yerine ahşaptan yapılan trafik levha direkleri için yarar sağlayacaktır.

Karayollarında sadece üstte duran trafik levhaları vardı. Artık olmayacak çünkü trafik levhaları için birkaç yeni yerleşim türü oluşturuldu. Gerçek hayatta olduğu gibi karayolu köprülerinin altından geçerken ve yol kenarlarındaki ses bariyerlerine yapıştırılmış yerleştirilmiş levhalar vb. tabelalar olacak. Standart üstte duran levhalar için bazı ayarlamalar ve yükseltmeler de yapılıyor. Artık çıkış numarasının yerleştirme ve yerleşim arasındaki farklar gibi küçük ayrıntıları bile değerlendirebileceğiz. Bütün bu güncellemelerle eyalet başına mümkün olduğunca çok sayıda özelleştirme ayırmaya çalışılıyormuş.

Yaklaşan kavşağın şematik bir çizimini gösteren bazı diyagram(resimli olabilir?) trafik levhalarını da görmeyi dört gözle bekleyebiliriz. Ayrıca karayolları levhaları üzerinde “control cities” ile daha iyi çalışılabilecek.

Sonuç itibariyle levha yerleşimleri oyun dünyasının 1:20 ölçeğinden gerçeğe kıyasla biraz sınırlı olsa da amaçları American Truck Simulator’da %100 gerçekçi yol levhaları oluşturmak.

SCS Software makaleyi burada noktalıyor. Bir sonraki “Under The Hood” serisi makalesi için tavsiyenizi burada bekliyor.

Kendi fikrimi belirtmek gerekirse yine yeni bir eyalette yeni bir teknik görüyoruz. Her yeni DLC’de aynı çalışma tarzını kullanmaları şaşırtıcı hep değişiyor, hep yenileniyor. Bir sonraki DLC’de bizlere bu tarz olan hangi yeni yöntemi sunacaklar çok merak ediyorum. New Mexico DLC’si 9 Kasım’da çıkıyor. 🙂

Bir sonraki eyalet neresi?

Daha önce SCS takımının ATS’de kuzeybatı ve güneydoğu’da çalıştıkları açıklanmıştı. Eee tabii ortaya bir sürü ipucu çıktı. Bir sonraki eyalet Oregon! California’nın kuzeyinde yer alan başkenti Salem ve en büyük şehri de Portland olan pek çok nehrin bulunduğu eyalet olacak.

 

Daha önce paylaşılan makaleler;

SCS Software Kaputun Altını Gösteriyor #3: Bitki Örtüsü

SCS Software Yine Kaputun Altını Gösterdi – Bölüm #2 Modeller ve Varlıklar

 

 

American Truck Simulator’da Kaputun Altı Gösterildi!

SimülasyonTÜRK

Reklam
2 Comments

2 Comments

  1. Furkan Aksu

    Kas 8, 2017 at 17:49

    SELAM MERHABA ARKADAŞLAR BEN FURKAN AKSU EURO TRUCK SİMULATOR 2 İLE İLGİLİ YENİ BİR HABER YOK MU YENİ ÇIKACAK OLAN SPECİAL TRANSPORT DLC’Sİ STEAM SAYFASINDA NE ZAMAN OLACAK ÇIKIŞ YAPACAK İTALYA DLC’Sİ’DE ÇIKSIN ETS 2’NİN 1.29 GÜNCELLEMESİ’DE GELMELİ ARTIK VE SCANİA S VE R ÇEKİCİLERİ ARTIK OYUNA EKLENSİN BU KONUM İLGİLİ BENİMLE İLETİŞİME GEÇERSENİZ SEVİNİRİM

  2. Utku

    Kas 20, 2017 at 23:06

    Euro Truck Simulator 2 otobüs modu açmak istiyorum mercedes benz trevago modu

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

American Truck Simulator Haber

American Truck Simulator – 1.33 Güncellemesi “Artık Yollar Kapanıyor” [Video]

ATS’nin 1.33 güncellemesi ile yollar rastgele olarak kapanıyor! Rastgele trafik olaylarına dayalı bu sistem ansızın yolları kapatıyor. Elbette Steam cloud, yeni yağmur damlaları, fizik iyileştirmeleri gibi birçok özellik var.

Simülasyon Türk

Published

on

ATS’nin 1.33 güncellemesi ile yollar rastgele olarak kapanıyor! Rastgele trafik olaylarına dayalı bu sistem ansızın yolları kapatıyor. Elbette Steam cloud, yeni yağmur damlaları, fizik iyileştirmeleri gibi birçok özellik var.

 

1.33 Güncellemesi► https://www.simulasyonturk.com/american-truck-simulator-1-33-guncellemesi-acik-beta/
Steam sayfası ►https://store.steampowered.com/app/270880/American_Truck_Simulator/
ATS Forum►https://park.simulasyonturk.com/c/kamyon-parki/american-truck-simulator

Continue Reading

American Truck Simulator Haber

American Truck Simulator – 1.33 Güncellemesi [Açık Beta]

American Truck Simulator’ın 1.33 güncellemesi açık beta olarak oyunculara sunuldu. ETS 2 için gelen çoğu özellik burada da yer alıyor ancak ATS’de yine bir fark var!

Simülasyon Türk

Published

on

American Truck Simulator’ın 1.33 güncellemesi açık beta olarak oyunculara sunuldu. ETS 2 için gelen çoğu özellik burada da yer alıyor ancak ATS’de yine bir fark var!
 
Avrupa’da HCT dorseleri adıyla bulunurken, ATS’nin 1.33 güncellemesi ile bunlara Turnpike çift dorseler deniyor. Böylece araç ve dorseler toplamda 100 feet’e kadar uzuyor. Sadece Nevada eyaletinde kullanılan bu dorse türü için sadece kişisel dorse olarak satın aldığınızda iş bulabiliyorsunuz.
 
ATS’nin 1.33 güncellemesi özgün bir özellik daha bulunuyor. Gelen detours adındaki rastgele yol olaylarına dayalı dinamik şekilde yollar kapanabilecek. Kaza ya da bir yol çalışması sonucu yol ayrımlarında oyuncular bunu görecek ve yollarını değiştirmek zorunda kalacaklar. Böylece planladığınız rotadan gitmek zor olacak. Aynı zamanda yolunuz uzadığında teslimata geç kalma sorunu doğacak. GPS’de o yola gelene kadar bundan haberiniz olmuyor. Eğer GPS sisteminde yol tarifini kapatırsanız o zaman işler sizin için daha da zorlaşacak. ETS 2’ye daha sonra eklenecek.

Bu eklenen özelliği birinci aşama olarak düşünmemizi istiyorlar ve daha fazla geri bildirim bekliyorlar.

 

Oregon eyaleti için OR-140 isimli yolun ilk kısmı eklendi. Bu yolun kamyonculuk için ne kadar önemli olduğu ortada US-20 veya Kaliforniya üzerinden uzun yoldan kaçmamızı sağlayan bir kısayol. Bu bölüm Lakeview ve Klamath’ı bağlıyor ancak gelecekte Nevada’ya ulaşacak.

 

Steam’de bulut depolamayı kullanarak artık American Truck Simulator profillerimizde yedeklenebilecek. Hem ETS 2 hem de ATS artık bunu destekliyor. Bilgisayarınızda beklenmedik bir sorun oluştuğunda profillerinizi kaybetmenin acısını yaşamayacak ve onlara oyunu tekrar yükledikten sonra Steam sunucularından erişebileceksiniz. Çok istenen ve geç gelen bir özellik….

 

Yeniden kullanılabilir çekici ve dorse yapılandırma şablonları büyük filo yöneticilerinden iyi geri bildirimler aldı. Gelecekte bu özelliğin gelişeceğini belirtiyorlar.

Yağmur damlaları artık cam üzerinde daha gerçekçi davranıyor. Fiziklere geldiğimizde ise oyundaki hemen hemen her şey için ağırlık merkezi, süspansiyon, sönümleme, frenleme ile ayarlanmış. SCS takımı burada direksiyonlar ve oyun kontrolcüleri dışında sadece klavye ile oynayan oyuncular için de sürüş keyfini iyileştirmeye çalışıyor ve doğru dengeyi arıyor. Bir de müzik dinleme ekranında bir karıştırma seçeneği eklemişler. Şehir ve eyalet isimlerinde de yerelleştirme seçeneği getirildi. Türkçe okunuşlarını açabileceksiniz.

Yanıp sönen ışıklarla ilgili sorun yaşayan insanlar için yeni bir özellik eklendi. Bunun için yeni bir konsol kodu eklendi. Şu kod “g_disable_beacons” ile  “0/ 1/ 2” şeklinde durumunu ayarlayabilirsiniz.

Resmi forumda 1.33 tartışma konusu ve bug rapor bölümü burada

Açık betaya nasıl katılınır?

Steam uygulamasını açın. Kütüphane’den American Truck Simulator seçip sağ tıklayarak Özellikler penceresini açın. Ardından BETALAR sekmesine gelerek public_beta 1.33 public beta seçin. Şifre girmeniz gerek yok. Otomatik güncelleme başlayacaktır.

 

DEĞİŞİKLİKLER LİSTESİ:

  • Satın alınabilir turnpike çift dorseleri eklendi(sadece Nevada’da)
  • Detours adındaki rastgele trafik olaylarına dayalı dinamik yol kapanmaları eklendi.
  • OR-140 yolu eklendi (Oregon DLC gerekir)
  • Steam bulut depolama tabanlı profiller
  • Yeniden kullanılabilir çekici ve dorse yapılandırma şablonları
  • Fizik iyileştirmeleri(süspansiyon, amörtisör, frenleme, dişliler)
  • Yağmur damlalarının cam üzerindeki davranışı iyileştirildi
  • Müzik karıştırma seçeneği
  • Ülke ve şehir isimlerinde yerelleştirme seçenekleri
  • g_disable_beacons (yanıp sönen ışıklarla sorun yaşayan insanlar için, 0/1/2)
 
MOD UYARI:
  • Değişiklikler nedeniyle çoğu mod uyarlanmaya ihtiyaç duyabilir!

Eklenen OR-140 isimli otoyol parçası

 

Oregon DLC’sine Special Transport DLC’si için iki yeni rota eklendi.

 

Servis yolu(Detours)

 

 

1.33 güncelleme ana konusu burada

 

SimülasyonTÜRK

Continue Reading

American Truck Simulator Haber

Special Transport DLC İncelemesi – American Truck Simulator [Video]

American Truck Simulator’da varan 2! Special Transport DLC’si de yayınlandı. 93 tonluk dev maden kamyonunu Eureka şehrinden proje nakliyatı yapıyoruz. Ama çok bekledik…

Simülasyon Türk

Published

on

American Truck Simulator’da varan 2! Special Transport DLC’si de yayınlandı. 93 tonluk dev maden kamyonunu Eureka şehrinden proje nakliyatı yapıyoruz. Ama çok bekledik…

Special Transport► https://www.simulasyonturk.com/american-truck-simulator-special-transport-dlcsi-cikti/
Steam sayfası ►https://store.steampowered.com/app/962750/American_Truck_Simulator__Special_Transport
ATS Forumu►https://park.simulasyonturk.com/c/kamyon-parki/american-truck-simulator

Continue Reading

Açılır Menü

Facebook

Advertisement
Advertisement

Son Yorumlar

Trendler