in , ,

American Truck Simulator için 1.38 güncellemesinin açık betası çıktı!

1.38 güncellemesi ile American Truck Simulator için SSAO özelliği geliyor! Açık betası başlayan güncellemenin tüm bilgileri paylaşıldı. Las Vegas şehrinin yenilenmesi dahil birçok yer elden geçirilip yeni yollarla buluşturuluyor. Grafik güncellemelerinin ilk adımı olan 1.38’de SSAO ile gölgelerde iyileştirmeler yapılıyor. DirectX 11 sonrası farkların görülmeye başlaması artacak.
1.38’in tam sürümü için birkaç hafta daha çalışmaları gerekecek. Açık beta boyunca geri bildirimlerinizi SCS ekibine iletebilirsiniz.
İlk olarak Las Vegas şehri tamamen yenilendi ve artık çok daha iyi görünüyor. Yeni yol ağları ve kavşaklar, daha ayrıntılı şehir manzarası, daha yeni bitki örtüsü, arazi kaplamaları ve dahası ile Nevada’nın en büyük şehri Las Vegas’ı 1.38 güncellemesinde mutlaka ziyaret etmelisiniz. Eskisi ile arasında epey bir kalite farkı bulunuyor.
https://youtu.be/x7WD7EM9Zs8
515. otoyol olarak bilinen I-15’i I-11‘e bağlayan yeni bir Interstate kavşak bağlantısı eklenmiş. Bu eklenen önemli güzergah ile sürücüler şehrin içinden geçmeden yoluna devam edebilecek. Ve birkaç önemli eyaletler arası/interstate) kavşağın da görünümleri ve yol bağlantıları yenilenmiş. US-93 kavşağı artık daha gerçekçi bir yaşam düzenine sahip olarak tasarlanmış ve sürücülerin şehre girip çıkmaları için yeni bir seçenek olarak sunuluyor. Yerel halkında “The Spagetti bowl” takma adını koyduğu I-15 kavşağını daha iyi temsil etmek için görünümü geliştirilmiş.
Las Vegas Bulvarı’nda büyük yenilemeler söz konusu ve “Welcome to Fabulous Las Vegas Sign” tabelasının artık doğru noktaya taşındığı eklenmiş. Bu tabelaya daha yakından bakabileceğiniz yayaların yürüdüğü bir alan da mevcut.

Las Vegas’tan daha fazla görüntü(eski ve yeni karşılaştırmaları da bulunmaktadır)

Kamyoncular için Las Vegas’ta bulunan petrol istasyonları/truckstop da yenilenmiş. Araçların her iki tarafından yakıt alabilme olayının daha doğru bir şekilde temsil edilmesi için bunu yapmışlar. Böylece son DLC’lerle eklenen prefablar eski haritada da görünmeye başlıyor.
ATS’deki Truckstop’ların tamamı yenilenerek yakıt istasyonlarında kamyonlar için uygun genişlikte şeritlere sahip olması sağlanmış. Bunu yapma nedenlerinden biri de gerçekte çoğu kamyonun normal bir araba gibi bir tek bir taraftan değil de her iki tarafından da yakıt ikmali yapabilmesidir. Hatta sürücülerin bu alanlara giriş ve çıkışında araçlarına zarar vermemeleri ve kamyonların sıralamasına yardımcı olmak için rehber şeritler uygulanmış. Ek olarak artık US-111 otoyolunda tamamen yeni bir truckstop var! Ayrıca şimdi US-111 yolunda tamamen yeni bir kamyon durağı var!
Bunların dışında Utah eyaleti için UT-56 otoyolu eklenmiş. California’daki El Centro şehri yenilenmiş ve US-191 otoyoluna Arizona’da yeni bir yol eklenmiş. Gelecekteki Colorado yol bağlantısı için çeşitli değişiklikler ve hazırlıklar yapılmış. New Mexico’daki Shiprock yenilenmiş ve yakınlarındaki US-491 yol düzeni elden geçirilmiş.
SSAO eklendi!
Ambiyans Oklüzyonu etkilerini gerçek zamanlı olarak verimli bir şekilde tahmin etmek için bilgisayar grafik tekniği olan SSAO-Screen space ambient occlusion dahil edildi. Kısa adı olan SSAO olarak bilinen yeni grafik tekniği sayesinde nesnelerin bağlandığı alanlarda ışıklandırma ve gölgeler açısından daha doğal ve inandırıcı bir görünüm vererek gölgeleler oluşturuluyor.
Bu oyuncular için ne anlama geliyor? SSAO ile olması gereken yerlere eksik olan gölgeler ekleniyor ve genel olarak da gölgelemeyi geliştiriyor. Ve ayrıca parlak yüzeylerin(boya ve krom gibi alanlar) görünümleri de iyileştiriliyor.

SSAO’nun sürüş deneyimini ve oyunun genel görsel görünümünü geliştirdiğini ancak bunun performans üzerinde etkili olduğunu belirtmişler. Teknik olarak ise tam dahili çözünürlükte renderlanan/oluşturulan her şey post-processing’den geçiyor yani burada her piksel için oldukça fazla hesaplama oluyor. Güçsüz GPU’lar(grafik kartları) tam kaliteyi aktarmakta zorlanabilir ve %400 ölçekleme ya da benzer şekilde yüksek ölçeklendirme seçili ise orta güçlükteki bilgisayarlar FPS’de çeşitli düşüşler hissedebilir. Grafik ayarları ekranında bunun için devre dışı bırakma, düşük-orta-yüksek gibi seçenekler eklenmiş. Size uygun olan SSAO kalitesini ve doğru ölçeklendirme kombinasyonunu seçebilirsiniz.

Zayıf bir GPU varsa SSAO’nun tamamen kapatılması tavsiye ediliyor.

SSAO öncesi ve sonrası için çeşitli yerlerden karşılaştırmalı ekran görüntüleri paylaşılmış. Aradaki farkı görebilirsiniz. Bloglarında SSAO hakkında yakında daha fazla bilgi paylaşacaklar.

Grafik güncellemesi hakkında

SCS Software tarafından daha önce ışıklandırma, gölgeler, yansımalar dahil pek çok kısmın DirectX 11 sonrası geliştirileceği açıklanmıştı. 1.38 sürümü ile ilk adımı atılıyor ve bundan sonraki güncellemelerde ışıklandırma gibi pek çok önemli konuda geliştirmeler beklenecek. O yüzden bu tamamlanmış bir grafik güncellemesi değil ancak gelecek şeylere yönelik kısa bir “teaser” olarak değerlendirilebilir. Bu tür adımlar atılmadan daha iyi bir grafikte mantıken mümkün değildir. DirectX 11 geçişi sonrasında her firmanın yaptığı gibi SCS de teknik tarafta belli bir seviyeye oyunlarını getirmeye çalışacaktır. Hemen hemen her oyun bu süreçlerden geçmiştir.


Uzun süredir istenen RGB Color Picker/renk seçici sonunda geldi. Artık aldığımız kamyonları boyarken spesifik renk girdileri olan HSV, RGB ve HEX kullanılabilecek. Aşağıda göründüğü üzere HSV, RGB ve HEX kodları ile özel renkleri oyunda seçebiliyorsunuz. Boyamalarınızı hazırlarken de bu sistem yardımcı olacak. Hatta hazırladığınız bu boyamaları ve renk kodlarını kaydedebilir ve sonradan yine kullanabilirsiniz. Boyama çalışmalarındaki renk setleri böylece saklanabilecek. Bu özellik sayesinde kullanıcı tarafındaki renk örneklerini 8’den 40’a çıkarmışlar.
 

1.38 değişiklik notları

HARİTA
  • Las Vegas şehri yenilendi(I-515/I-11 interstate bypass-şehre girmeden direkt geçiş otoyolu, şehrin yol sistemi değiştirildi)
  • US-191 yolu eklendi
  • UT-56 yolu eklendi + Panaca yerleşkesi civarındaki US-93’ün bir kısmı yeniden yapıldı
  • CA-111 – otoyolu için yeni truckstop/dinlenme tesisi eklendi
  • El Centro şehri yeniden düzenlendi
  • Logan, UTAH’ta yeni bir şirket (Plaster & Sons)
  • Tüm truckstop/dinlenme tesisleri daha gerçekçi olması için yeniden düzenlendi. Daha gerçekçi boyutlar ve çalışma mantığı
  • New Mexico Shiprock yeniden tasarlandı + US-491’in bir kısmı
  • Çeşitli harita düzeltmeleri

ARAÇLAR

  • Otomatik şanzıman iyileştirildi(vites geçiş noktaları, adaptif modlar)
  • Las Vegas: yeni ambulans ve itfaiye kamyon eklendi

ÖZELLİKLER

  • Görsel iyileştirme – procedural ambient occlusion generation (SSAO) eklendi
  • Route Adviser/Yol Danışmanı yeniden tasarlandı
  • Dünya haritasında ve yol danışmanında “sıradaki yol noktasına ne kadar kaldığını gösteren bilgi” eklendi
  • Tobii eye-tracking için hazır ayarlar eklendi
  • RGB color picker yeniden tasarlandı

    • RGB, HSV ve HEX girdileri eklendi.
    • Önceden tanımlanmış renk ayarları

SES

  • FMOD 2.01.01 sürümüne güncellenedi.
  • Motor kapandığında retarder sesinin gelmesi düzeltildi.
  • AI(yapay zeka trafiği) için vites geçiş sesleri(trenler ve elektrikli araçlar hariç)

 

1.38’in açık beta sürümünde bulduğunuz hataları ve geri bildirimlerinizi buradan iletebilirsiniz. Modlama değişiklikleri için ise modding wiki kısmına buradan ulaşabilirsiniz.


Steam açık betaya nasıl katılırım?

Steam oyun kütüphanesini açın. American Truck Simulator üzerine gelerek sağ tıklayın ve Özellikler penceresini açın. BETALAR sekmesinde public_beta → 1.38 public beta seçin. Şifre girmenize gerek yoktur. Güncelleme yüklenmeye başlayacaktır.


 

ATS 1.38  güncelleme ana konusu için buraya tıklayın.

 

SimülasyonTÜRK

4 Comments

Leave a Reply
  1. Ne desem bilemiyorum. SSAO ilk defa 2007 yılında crysis oyununda kullanılmış bunu oyuna getirmeniz güzel de sadece SSAO ekledik grafik güncellemesi denmesi aldatıcı bir PR çalışması. Oyuna SSAO eklenecek deseler kimsenin itirazı olmazda 1.38 grafik güncellemesini uzun zamandır bekleyen insanlar bu mu demiştir benim gibi. Aynı muhabbeti FMOD için de yapmışlardı bu daha başlangıç flan ucundan yediriyorlar gerisi sonra, yersen..

  2. SSAO’nun 1.38 ile gelen özelliği ile scrren space ambient occlusion high yapıldığında tam 25 fps ortalama daha az fps alıyorsunuz. Aferin sana SCS. Büyük iş başarmıssın.

  3. Ulan zaten oyun başlı başına optimizasyon özürlü ölçeklendirmeyi %300 yapmazsan göstergeleri okumak için dürbün lazım. Ssao ile 2070s 1440p de 50fps verir artik.

Soner için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mars Horizon Demo – İlk Bakış “Uzay Ajansı Simülasyonu”

Mars Horizon – Ay’ın Yörüngesine İlk Uyduyu Yerleştirdik! – Demo #2