Ana Sayfa American Truck SimulatorAmerican Truck Simulator Haber American Truck Simulator – 1.40 güncellemesi tamamlandı “yeni görsel aydınlatma sistemi”

American Truck Simulator – 1.40 güncellemesi tamamlandı “yeni görsel aydınlatma sistemi”

Yazar SimülasyonTÜRK

Yeni görsel ışıklandırma sistemini getiren 1.40 güncellemesi uzun süren testler, geliştirmeler ve geri bildirimlerin ardından tam sürüm ile American Truck Simulator için yayınlandı. American Truck Simulator‘ın 5. yıldönümünde SCS Software, 1.40 güncellemesi ile yeni görsel aydınlatma sistemini getirmiş oldu. Mevcut çekiciler için şasi güncellemesi, Western Star 49X için Sleeper kabin ve Set-Back şasi gibi öne çıkan özelliklerin yanı sıra ATS için şimdiye kadar ki en büyük görsel güncelleme yapılıyor. DirectX11‘e geçişin ilk meyvesini yeni ışıklandırma ile alıyoruz. Ve bu sadece bir başlangıç…

1.40 açık betasına katılan ve geri bildirimler yapanlar herkese teşekkür eden SCS Software, yeni görsel aydınlatma sistemi ve 1.40 değişiklikleri ile ilgili yeni bir tanıtım videosu da paylaşıyor.

(Beta başladığında yıldönümüne denk gelmişti.)

SCS Software tarafından 2 Şubat 2016’da yayınlanan yapım için şimdiye kadar 9 eyalet (California, Nevada, Arizona, New Mexico, Oregon, Washington, Utah, Idaho, Colorado), 2 yapım aşamasında olan eyalet, 7 büyük kamyon markası ve Kabin Aksesuarları ve Special Transport gibi 13 DLC yayınlandı.

Tanıtım videosu


Yeni Görsel Işıklandırma Sistemi

Yeni görsel ışıklandırma sistemi SCS oyunlarının görünümünü iyileştirmek için atmaları gereken yönde sağlam bir adım olmuş. Yeni ışık sistemi tamamen HDR özellikli dahili bileşenlere sahip ve günün her saati veya çeşitli hava koşulları altındaki gün ışığının değişikliklerine çok daha iyi uyum sağlayabiliyor. SCS Software’ın sanat takımları oyun içi dünyadaki nesnelerin tüm kataloğunda yeni ışık sisteminin yeni fiziksel modeli ile daha iyi çalışmak için oyun içindeki tüm 2B/3B varlıkların, kaplamaların ve materyallerin çoğunda dahil birçok değişiklik yapmak zorunda kalmış. Yeni gökyüzü(skybox) dahil olmak üzere bazı dokular biraz daha yüksek çözünürlüğe sahip olacak şekilde güncellenmiş ancak şimdilik orta seviye GPU’larda ve altında makul performansı sürdürebilmek için bu işleri hala belli sınırlar içinde tutuyorlar. Işıklandırma ile ilgili “Under the Hood” serisinde daha ayrıntılı bilgiler ve karşılaştırmalı görüntüler verilmiştir.

Artık daha doğru bir ışık histogramı mevcut. Güneş açılarına göre bulunduğunuz konumda aydınlatma değişiyor. Günün her saati farklı bir aydınlatma ile karşılaşıyoruz. Şu an 7 normal hava skybox/gökyüzü ve 3 tane de kötü hava koşulu skybox/gökyüzü kaplaması bulunuyor ancak bunu 10×24 olarak aldığımızda çeşitlilik artıyor. Ve buna yine coğrafi konumunuzu da kattığınızda her saat ya da her dakika için güneş açısı ile birlikte gökyüzü değişiyor. 5 dakika önce gördüğünüz ışık ile 10 dakika sonra gördükleriniz arasında farklar oluşuyor. Bu da çok daha fazla varyasyon demek. Yeni hazırlanan skybox sistemi bizlere daha gerçekçi bir gökyüzü sunuyor. Bulutların çeşitliliği, değişimi, geçişleri yeni aydınlatma sisteminde çok daha uyumlu ve doğru bir hale getirilmiş. Işığın daha doğru hesaplaması ile birlikte araç renkleri, genel renk paleti, yansımalar, parlamalar ve ışıkla ilgili aklınıza gelebilecek ne varsa değişiyor. Gerçek ışık değerleri lumen adı verilen şekilde doğru hesaplanıyor ve bunlar gerçek dünya verilerine dayanıyor. Araç takımı mevcut çekicilerin headlight dediğimiz farlarında LED, Xenon, Halojen farkını gerçekte olduğu gibi aktarıyor. Hem renk hem de uzunluk farkını daha doğru bir şekilde görüyoruz. Ve kısa ile uzun far da artık çok daha gerçekçi görünüyor. Geceleyin daha doğru bir karanlıkta sürebiliyoruz.
Şu an oyunda gün batımı ve doğumu inanılmaz şekilde iyi olmuş. Eski ışıklandırma sistemi ile karşılaştırdığınızda o alakasız aydınlatma, renk tonları kaybolmuş durumda.
Araç farlarının diğer nesnelere olan yansımaları, AI trafik araçlarının da aynı şekilde daha iyi yansımalarla gerçekçi görünmesi oyuna gerçekçi bir hava katıyor. Trafikte araçların aydınlatma sistemleri diğer araçlara yansıyor, kendi aracımızdaki yeni yansıma sistemi sayesinde dorsemiz dahil olmak üzere hem çevrede ışıkların yansımasını hem de ai trafiğin yansımasını görebiliyoruz. Headlight sisteminde artık ışık kırılması da var. Ön farlarda ışık uzağa düşmüyor hemen dibine düşüyor ancak performans dikkate alındığı için stop lambaları ve sinyallerde bu tercih edilmemiş fakat onları nda aydınlatması değiştiği için yollara yansıması çok daha iyi olmuş.
İklime göre aydınlatma! SiSL’in açıklamasına göre coğrafi konumunuza göre güneş açıları droğu hesaplanıyor ve aydınlatma değişiyor. Bu kısmen eski sistemde var olan bir özellikti ama doğru ışık hesaplamaları olmadığı için fark edemiyorduk. Şimdi eklenen sistem sayesinde Türkiye’nin Trakya kısmında gördüğünüz gökyüzü ve aydınlatma aynı saatlerde Iberia, İtalya, İskandinavya, Almanya veya Birleşik Krallık gibi ülkelerde daha farklı olabiliyor. Oyunda test amaçlı yaptığımız yayında havanın değişimine direkt tanık olduk. Bulutların azalıp artması ve yine daha iyi şekilde gördüğümüz bulutlardan ve güneş sayesinde oluşan dinamik gölgeler ve ışık hareketleri çok daha fark edilir olmuş.
Sonuç olarak ışıklandırma altyapısı modern bir sistem ile değiştirilmiş. ETS 2 ve ATS’nin böyle daha iyi göründüğü ortada umarız SCS Software ekibi bundan sonra da yeni görsel iyileştirmeler ve efektler eklemeye devam eder. Daha önce açıklanan PBR vizyonu oldukça iyidi. Giderek daha gerçekçi bir ortama dönüşecek olması için heyecanlıyız. Herkesin ellerine sağlık.

Yeni görsel aydınlatma sisteminin tam çevirisi Türkçe olarak sitemizde…

ETS 2 & ATS – Kaputun Altında: 1.40 Yeni Görsel Aydınlatma Sistemi (Türkçe Çeviri)


Mevcut çekiciler için 4×2, 8×4 ve 8×6 şasi güncellemesi…

American Truck Simulator’ın 1.40 güncellemesinde mevcut çekiciler için yeni şasi seçenekleri ekleniyor. SCS’in araç takımı sıkı bir şekilde çalışıp kısa ve uzun şasi seçeneklerini elinizdeki işe göre özelleştirebilmenize olanak tanıyor. Bu güncellemede bir dizi farklı dorse ile kullanılan 4×2, 8×4 ve 8×6 şasi tipleri geliyor. 4×2 şasileri tek dingilli kamyonlar olarak biliniyor ve genellikle süpermarketler tarafından yeral dağıtım teslimatları ve lojistik şirketleri tarafından çift dorselerin çekilmesi için kullanılıyor. 8×4 ve 8×6 şasiler ağır nakliye endüstrisinin en büyük silahlarından ve almaya karar verdiğiniz hemen hemen tüm yükleri çekebiliyor.

İşte 4×2, 8×4 ve 8×6 şasiye sahip olacak markalar ve çekicilerin listesi!

  • Freightliner Cascadia: Day cab 4×2
  • Mack Anthem: Day cab 4×2
  • International LoneStar: Day cab & Sleepers 8×4
  • Peterbilt 389: Day cab & Sleepers 8×4 & 8×6
  • Volvo VNL: Day cab 4×2, Day cab & Sleepers 8×4
  • Peterbilt 579: Day cab 4×2
  • Kenworth W900: Day cab & Sleepers 8×4 & 8×6
  • Kenworth T680: Day cab 4×2
  • Western Star 49X: Day cab 8×4 & 8×6

Western Star 49X Güncellemesi:

Eylül 2020’de Western Star 49X aracın dünya lansmanı ile birlikte American Truck Simulator için aynı gün yayınlanmıştı. 1.40 güncellemesi ile 2 sleeper kabin seçeneği ve diğer modifikasyonlar ekleniyor. Şasi güncellemesi bu araç için de geçerli yapılmış. Gelen yenilikler sayesinde şasi/kabin/yakıt tankı dahil 36 kombinasyona kadar imkan veriyor. Aynı zamanda hem sleeper hem de daycab için Set-Back şasi ekleniyor.


 

New Mexico ve Oregon için eklenen Seyir Noktaları

New Mexico ve Oregon eyaletlerine seyir noktaları(Viewpoints) ekleniyor. Mevcut ışıklandırma ile çok farklı görünen New Mexico ve Oregon, 1.40 güncellemesi ile birlikte aşağıdaki görünüme kavuşacak. Daha önce 1.39 güncellemesi ile Washington ve Utah eyaletlerine Viewpoints eklenmişti. Viewpoint özelliği bizlere oradaki önemli yapıları ve manzaraları sinematik kamera açıları ile izletiyordu.


Özellikler

Grafikler

  • Yeni görsel ışıklandırma sistemi

Harita

  • New Mexico ve Oregon için yeni seyir noktaları(viewpoints)
  • Colorado’nun dışındaki birkaç yerleşim için yeni fast food markaları eklendi
  • Yol tabelaları için genel bir güncelleme yapıldı
  • CO, ID, UT, ve WA eyaletleri için yeni servis levhaları eklendi

Araçlar

  • Mevcut çekiciler için 4×2,8×4 ve 8×6 şasiler eklendi
  • Western Star 49X Sleeper kabin, 49X Set-Back Şasi eklendi

Kullanıcı Arayüzü

  • İş seçimi ekranında yazı ile şehir/şirket arama eklendi
  • Araç ayarlama menüsü iyileştirildi (F4 ile açılan)

Modding

  • Yeni görsel ışıklandırma sistemi altyapısı

Modding Wiki sayfasında haritalar için ses katmanı desteğinin eklendiği belirtilmiş. Materyaller, shaderlar, harita, araçlar, lamba mantığı, render ve hava durumu verileri yeni ışıklandırma sistemi ile değişiyor.


 


American Truck Simulator forumu için tıklayın. (1.40 güncellemesi, haberler, tartışmalar, rehberler, ekran görüntüleri)

 

SimülasyonTÜRK

SON YORUMLAR… ATS 1.40 Yeni Işıklandırma Güncellemesi


İyi haber ise ilk kez yeni ışıklandırmaya ait bazı ekran görüntüleri paylaşılmış oldu. SCS CEO’su gözle görülür iyileştirmeler eşiğinde olduklarını belirtiyor. Uzaktan çalışarak ve Discord üzerinden sohbet ederek hatta bazıları ise aylarca evde eğitim gören çocuklarla birlikte mutfak masalarını kullanarak inanılmaz şeyler yapmayı başarmış. Işıklandırma sistemindeki değişikliklerin ikinci aşaması onlar için büyük bir projedir. Oyunlardaki tüm ışık kaynaklarının yoğunlukları, güneş ve ampul arasındaki uygun büyüklük dereceleri farklılığıyla artık gerçek dünya değerlerini temsil edebiliyor. Tüm dahili render işlemi tamamen HDR sisteminde gerçekleşiyor ve bir dizi post-processing adımları ile kamera pozlama aşamasında sonucun net ve inandırıcı olmasını sağladığını görebilirsiniz. Tam güneş ışığı altında ya da karanlık bir tünelde veya şiddetli bir yağmurda olun yeni birleşik sistem her zaman tutarlı görseller üretilmesini sağlıyor. Yeniden çalışmanın bir parçası olarak yıllar içinde oluşturulan hemen hemen tüm oyun varlıkları(assets), tüm gökyüzü(skybox), bitki örtüsü, kayalar(taşlar vs.), binalar, tüm araçlar, her kaplama ve doğal olarak ilgili tüm ışık bağlantılarını yeni sistem için manuel olarak düzenlemeleri gerekiyormuş. Buna parantez açarsak oyunda gördüğümüz her ışık noktası yeni sistemde doğru ve düzgün çalışması için kontrol edilip düzenleniyor. Bu sanatta yapılan inanılmaz miktarda değişiklik ve programcıların kitaptaki tüm hileleri kullanarak grafik hattını, gölgelendiricileri(shader) ve araçları(tools) değiştirmek için uzun yıllar süren çalışması ile böylece oyunların teknik gereksinimlerini büyük ölçüde arttırmıyor. Tekrar bir parantez açıyoruz; Yapılan çalışmalar planlı ve profesyonel olduğu için günümüzün popüler sistemleri ve bilgisayar düzenlerinde zaten çoğu oyun tarafından kullanılıyor ve bilgisayar üstesinden gelebiliyor haliyle SCS ekibinin yaptığı bu çalışmalar mevcut grafik kartları, işlemcileri olması gerektiği gibi kullanıyor. Oyunların teknik gereksinimlerini büyük ölçüde yükseltmiyor.

SCS Software, yıl sonundan önce bunların hepsini tamamlayamayaacaklarını belirtiliyor. Böylece hem ışıklandırma güncellemesi hem de İspanya ve Portekiz’in eklendiği Iberia DLC‘si 2021 yılının ilk aylarına erteleniyor. Topluluk son yıllarda her sene sonu Aralık ayında yeni bir harita genişlemesine alışmıştı. Iberia DLC’sinin üretiminin kapsamı ve ölçeğinin normal bir yıl için bile zorlu olması yanı sıra DLC’de tam zamanlı çalışan 20’den fazla harita tasarımcısı olsa bile durumun bu yıl için bile çok fazla olduğunu kanıtlamış. SCS stüdyosu kendisini Iberia’nın zaman çizelgesi ve yeni ışık projesinin çakışmasıyla bulduğunu ve hepsini çözmenin tek bir uygun yolunun olduğu fark etmiş. İlerideki oyun güncellemeleri ve üretimleri için uzun vadeli zorlukları en aza indirmek için Iberia DLC’sini yeni ışık sistemi ile çıkarmak zorunda kalmış.

Colorado DLC’yi mevcut ışıkla yayınlamayı başaran SCS ekibi 1.39 için yakında üretim hattından çıkarılacak çokta küçük olmayan bazı eklemelerin var olduğunu açıklıyor. Freightliner Cascadia ve kabin aksesuarları American Truck Simulator için bekleniyordu. Ancak hem ATS hem de ETS 2 geliştirici takımları her iki oyunun tüm modellerini ve kaplamalarını elden geçiriyor ve yeniden düzenliyor. Tam gaz ilerleyen bu takımlar eski kodlar ve varlıklar(3D assets) için artık daha fazla güncelleme yayınlama şansına sahip değil. Iberia DLC’si çıkışta yeni ışıklandırma sisteminden yararlanan ilk büyük sürüm olacak. Tüm bunlardan önce ise 1.40 güncellemesi ile her iki oyuna da yeni bir ışık getirecek ve oyunun görünüşünü tamamen değiştirecek. Temel oyun içeriği ve herhangi bir DLC bundan faydalanabiliyor.

SCS Software CEO’su Pavel Sebor, Iberia için çıkış tarihine dair herhangi bir söz vermemeye dikkat ettiklerini ancak topluluğun bir kısmının kışı geçirmek için yeni bir ETS 2 harita genişlemesi görememesi konusunda üzgün ve hayal kırıklığına uğrayabileceğini anladıklarını ifade ediyor. Bu uzun bekleyiş için özür dileniyor ama bunun SCS oyunlarının uzun vadede canlılığı için daha sağlıklı bir karar olduklarından eminler. Hem ATS hem ETS 2 için sıradaki harita DLC’leri üzerinde çalışan harita takımları bulunuyor ancak bunların daha iyi tanımlanmış kod tabanı ve varlık tabanı üzerinde çalıştığından emin olmaları gerekiyormuş. Yeni kararlı sürüme ulaştıktan sonra bu olay herkese fayda sağlayacak ve sadece buna ulaşmaları için zorlamaları gerekiyor.

Yeni ışıklandırma ile ilgili daha fazla değişikliği göstermeye devam edecekler ve daha fazla ekran görüntüsü paylaşacaklar. Ayrıca Iberia DLC için yeni ışığın olduğu bazı hareketli resimler(gif) göstermeyi de planlıyorlar. Gördüğümüz görüntülerin süreci şimdiye kadar bitiremedikleri için belki biraz hatalı olabileceğini ancak şimdiden ne kadar umut verici olduğunu hissettikleri belirtilmiş.

Yeni sistemde tüm ışıklandırmayı yeniden başlatmanın çok önemli bir adım olduğu ve diğer şeylerin yanı sıra daha çeşitli hava durumlarını ve daha destansı HDR skybox‘ları sunmalarını sağlayacak. Bunun yolun sonu olmadığı ve sadece bir kilometre taşı olduğunu ekliyor. Programcıların ise ek motor optimizasyonları ve hızlandırmaları için daha fazla dahili projesi(internatl projects) bulunuyor ve önümüzdeki yıl bu konuda daha fazla iyileştirme görmeyi umuyorlar. 1.40 sürümünde yeni bir kararlı noktaya ulaşmak sanat departmanının gelecekte tamamen PBR etkinleştirilmiş bir üretim hattı vizyonu takip etmesine olanak tanıyacak ve böylece görsel kalite daha da gelişerek devam edecek. SCS Software CEO’su Pavel Sebor mesajını yıllarca süren destek sayesinde her güncelleme ve DLC ile oyunu yeni sınırlara taşımaya devam etmeleri için onlara motivasyon verdiğini tüm hayranları olmasa burada olamayacaklarını belirterek sabırları için teşekkür ediyor.

ATS’nin 1.40 yeni ışıklandırma güncellemesi ile New Mexico ve Oregon için eklenen Seyir Noktaları tanıtıldı

American Truck Simulator’ın 5. yılı kutlanıyor! Mevcut çekiciler için 4×2, 8×4 ve 8×6 şasi güncellemesi…

 

1 yorum
0

Bu yazıları da okuyabilirsin

1 yorum

Avatar
dertlere karşı adam Mar 24, 2021 - 01:54

adamlara helal olsun oyuna yepyeni aydınlatma ve grafik sistemi geldi hala performans odaklı bir oyun. performans konusunda bir sıkıntınız olmasın önceden oynayanlar yinede oynayabilecek. ben önceden “high settings” de oynuyordum v1.40’da bile high oynatıyor kendini 🙂 abi varya bu ATS snowrunner ve truck logistics simulator denen 2 oyundan daha optimize bir oyun. oyunun altyapısı bozulmamış dert etmeyin öyle :=) grafikler ise yakıyor özellikle sabah gün doğumu ve gün batışı efsane derecede güzel olmuş diyebilirim.

Cevapla

Yorum yazın